۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۹۸۹۰۶
رئیس جمهور گفت: به همان میزان که انجام مذاکرات میان کشور‌های منطقه را مفید می‌دانیم حضور بیگانگان در منطقه را نه تنها مفید نمی‌دانیم حتی حضور آمریکایی‌ها در منطقه را مضر می‌دانیم.
کد خبر: ۳۰۰۹۱

رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور عراق: حضور آمریکایی‌ها در منطقه را مضر می‌دانیمبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در نشست خبری با عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور عراق که امروز شنبه (۹ اردیبهشت) وارد تهران شد، اظهار داشت: مذاکرات خوبی بین ما انجام شد و در حوزه‌های مختلفی بحث کردیم.

وی ادامه داد: در موضوع سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی مناسبات خوبی دو کشور برقرار است و اراده دو کشور بر توسعه مناسبات است.

رئیسی تاکید کرد: روابط بین دو کشور مثل روابط معمول بین کشور‌ها نیست و جنبه راهبردی دارد.

وی تاکید کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی بیش از ده میلیارد دلار است، اما حتما می‌تواند به سطح بالاتری برسد و اراده دو کشور نیز بالابردن آن است.

رئیسی اظهار داشت: روابط بین دو کشور در حوزه مسایل زیر ساختی آب و برق ادامه پیدا می‌کنند به نحوی که بتوانیم از ظرفیت‌های موجود کاملا نیاز‌ها مرتفع شود.

رئیس جمهور گفت: تفاهم امینتی بین دو کشور برقرار شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: به همان میزان که انجام مذاکرات میان کشور‌های منطقه را مفید می‌دانیم حضور بیگانگان در منطقه را نه تنها مفید نمی‌دانیم حتی حضور آمریکایی‌ها در منطقه را مضر می‌دانیم.

وی ادامه داد: ارتباط ما با عراق و کشور‌های منطقه مبتنی بر منافع دو جانبه است، ولی آمریکایی‌ها فقط به منافع خودشون می‌پردازند.

رئیسی تصریح کرد: روابط بین دو کشور به همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی خواهد انجامید.

رئیس قوه مجریه افزود: بازیگر حضور رییس جمهور عراق را در تهران به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم نقطه عطفی در جهت ارتقای روابط دو کشور باشد.

 

 
برچسب ها: حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور نشست خبری عبداللطیف رشید عراق روابط خارجی مذاکرات ایران و عراق همکاری منطقه ای
ارسال نظر
آخرین اخبار