۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
تعداد بازدید: ۳۱۴۲۳۰
استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم با 162 رأی موافق، 102 رأی مخالف، 2 رای ممتنع و 6 رای باطله از مجموع 272 نماینده حاضر در صحن علنی روز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه سال 1402 پایان یافت، اما «پایانی»! که خود «آغازی»! دوباره بود.
کد خبر: ۳۰۱۶۶

نطق انتخاباتی در روز استیضاح وزیر صمت؟!

قادر نصیری ترزنق

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم دیروز با 162 رأی موافق، 102 رأی مخالف، 2 رای ممتنع و 6 رای باطله از مجموع 272 نماینده حاضر در صحن علنی روز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه سال 1402 پایان یافت، اما «پایانی»! که خود «آغازی»! دوباره بود برای؛ 1_ صنعت 2_ وزیر بعدی صنعت و3_ نمایندگان مجلسی که در موافقت یا مخالفت با استیضاح بر سر رفتن یا ماندن فاطمی امین نطق‌های کارشناسانه، آسیب شناسانه، دلسوزانه، خیرخواهانه و یا انتخاباتی؟! ایراد کردند.

بررسی چرایی و چگونگی «آغاز دوباره» برای موارد 1 و 2 (صنعت و وزیر جایگزین بعدی) را به مجال و مقال دیگری وا می‌گذارم، اما در مورد سوم (برای نمایندگان) پایان استیضاح فاطمی امین از آن روی آغازی دوباره بود که اولا نمایندگان در سال آخر دوره چهار ساله نمایندگی شان قرار گرفته‌اند و چه بسیار نمایندگانی که فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی شان را حتی پیش از استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت شروع کرده‌اند و روز استیضاح نیز، فرصت طلایی بود تا بار دیگر با مردم و در کنار مردم بودنشان را چه با نطق و چه با اعلام شفاف آرای شان دوباره نشان بدهند!

گویا برخی، نطق روز استیضاح نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر را نیز آنجا که گفت: «نمایندگان عزیز مطمئن باشید اگر استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت رأی نیاورد شما هم رای نخواهید آورد» یا «ما اگر به ادامه وضع موجود رأی بدهیم به والله قسم نمایندگان عزیز، کسی برای شما تره خرد نمی‌کند!» به نوعی القا کننده نگاه انتخاباتی ایشان دانسته اند که این نوع نگاه، شاید به نظر برخی از موکلان، غیرمنتظره و چه بسا مذموم باشد چرا که به نظر این عده، نماینده بدان خاطر در روز استیضاح موافق استیضاح نطق کرده که مردم در دوره بعد، باز هم به او رأی بدهند. اما نگارنده که از نزدیک با نماینده مذکور در ارتباط است و به غیر انتخاباتی بودن گفته‌های ایشان اذعان می‌کند برای رفع این ابهام از آن گونه افهام نیز، پس از پایان استیضاح طی دیداری حضوری با وی، یک موضوع ملی و از منظری استانی را با ایشان در میان گذاشت که پس از مشخص شدن نتیجه پیگیری آن موضوع از آقای نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی توسط آقای نظری خانقاه، به صورت شفاف غیر انتخاباتی بودن هم نطق و هم آن موضوع ملی و استانی جهت تنویر افکار عمومی_ بخصوص کسانی که شائبه برداشت انتخاباتی از نطق ایشان داشتند_ اطلاع رسانی و تشریح خواهد شد.

برچسب ها: وزیر صنعت معدن تجارت سید رضا فاطمی امین استیضاح مجلس شورای اسلامی ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار