۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
تعداد بازدید: ۱۳۵۵۳۱
پیام روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز معلم:
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۱۲ اردیبهشت روز معلم و سالروز شهادت اسوه علم و اخلاق استاد شهید مرتضی مطهری را به تمامی معلمان سراسر کشور بویژه استادان و معلمان دانشگاه‍ها و مراکز آموزشی ارتش که عزت، اقتدار و سرافرازی را به تربیت‍یافتگان خود آموزش می‍دهند، تبریک گفت.
کد خبر: ۳۰۲۰۷

بالا رفتن مقام تعلیم و تربیت در جامعه را منوط به بالاتر رفتن مقام معلم است

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، همزمان با ۱۲ اردیبهشت روز گرامیداشت مقام والای معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

 متن پیام به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

دوازدهم اردیبهشت و روز معلم روز بزرگداشت عالمانی با تقوا، ایثارگرانی فرزانه و اسطوره‍های علم‍‍آموزی است که با تأسی از انبیا (ع)، چراغ راه تعلیم و تربیت آینده‌سازان ایران سربلند اسلامی هستند.

بدون تردید مقام شامخ معلم یکی از شئون الهی است که اسوه‍های حسنه آن، مردان و زنانی خستگی‌ناپذیر، ایثارگر، دانشمند و فرهیخته هستند و خداوند متعال این جایگاه را آنقدر والا و ارزشمند دانسته که آن را در وجود پیامبران و اولیای الهی به ودبعه نهاده و «یعلّمهم الکتاب و الحکمه» را از مهم‍ترین وظایف آن‌ها قرار داده است.

بنیانگذار عظیم الشأن جمهوری اسلامی ایران، معلمی را شغل انبیا دانسته و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بالا رفتن مقام تعلیم و تربیت در جامعه را منوط به بالاتر رفتن مقام معلم دانسته‍اند که این خود نشان از اهمیت بالای جایگاه معلم و تربیت علم و دانش در جمهوری اسلامی ایران دارد.

امروز و در حالی که دشمنان از کارزار سخت با جمهوری اسلامی ایران به جنگ نرم روی آورده و هدف اصلی آنان جوانان و نسل آینده‍ساز این مملکت است، وظایف معلمان دوچندان شده و علاوه بر تعلیم علوم روز باید به آگاهسازی و بصیرت افزایی نیز بپردازند و جوانان و نوجوانان را از اهداف اصلی دشمنان آگاه کرده و صراط رستگاری و افتخار آفرینی برای کشور، ملت و نظام را به آن‌ها آموزش بدهند.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۱۲ اردیبهشت روز معلم و سالروز شهادت اسوه علم و اخلاق استاد شهید مرتضی مطهری را به تمامی معلمان سراسر کشور بویژه استادان و معلمان دانشگاه‍ها و مراکز آموزشی ارتش که عزت، اقتدار و سرافرازی را به تربیت‍یافتگان خود آموزش می‍دهند، تبریک گفته و توفیقات این عزیزان در راستای نیل به اهداف آموزشی متعال را از درگاه ایزد منان تحت توجهات حضرت، ولی عصر (عج) از خداوند منان مسئلت می‍نماید.

/باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران روز معلم شهید مطهری
ارسال نظر
آخرین اخبار