۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
تعداد بازدید: ۸۹۷۷۴
یک متخصص قلب و عروق مطرح کرد؛
یک متخصص قلب و عروق گفت: پس از شیوع کرونا، تعداد بیماران برای پیوند قلب بیشتر شد و همه در نوبت هستند که البته ترجیح این است که بیماران جوان‌تر با امید به زندگی بیشتر در اولویت قرار گیرند.
کد خبر: ۳۰۲۲۲

افزایش پیوند قلب در دوران کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، منوچهر قارونی در گفت‌و گویی با بیان اینکه در کشور ما بیش از 20 سال است که پیوند قلب انجام می‌شود، اظهار داشت: در بیمارانی که درمان دارویی دیگر اثر نمی‌کند و نارسایی بسیار پیشرفته دارند، ناچار به تغییر قلب و پیوند قلب هستیم.

وی ادامه داد: سیستم ایمنی افرادی که پیوند قلب می‌شوند را به ناچار ضعیف می‌کنیم تا قلب را پس نزنند؛ در نتیجه به خاطر دارو‌ها باید مواظب باشند، زیرا مستعد عفونت هستند.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه دشمن این افراد عفونت است؛ بنابراین روبوسی و رفت و آمد را باید کنار بگذارند، تصریح کرد: به طور معمول این افراد عمر سه تا پنج ساله دارند. به صورت میانگین حتی برای افراد با بیماری سرطان، اگر سرطان در مدت پنج سال دوباره برنگردد در واقع شفایافته است.

قارونی اضافه کرد: گیرنده قلب باید اوره بالا، بیماری قند، نارسایی کلیه و چاقی نداشته باشد همچنین آن فرد نباید بیماری‌های مفاصل و فشارخون بالا را در سوابق بیماری خود داشته باشد.

وی اظهار داشت: تیر کشیدن‌های قلب بیشتر از ناراحتی اعصاب است. اگر می‌خواهید قلب سالم داشته باشید، به زندگی دیگران حسادت نکنید، حرص نخورید و تغذیه سالم داشته باشید.

در سال 1372 نخستین پیوند قلب و نخستین پیوند کبد ایران انجام شد و در نهایت قانون پیوند عضو از سال 1379 در ایران به تصویب رسید./ ایرنا

برچسب ها: پیوند قلب کرونا بیماری کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار