۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
تعداد بازدید: ۷۹۸۷۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا طی 14 روز گذشته در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.
کد خبر: ۳۰۲۳۸

ثبت 14 روز بدون فوتی کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر هادی حسین‌زاده افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ثبت شده است.

وی ادامه داد: شمار بستری شدگان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور طی ۲ هفته اخیر با کاهش حدود ۵۶ درصدی از ۹ مورد در ۲۹ فروردین ماه به چهار مورد در ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: همچنین بر اساس آخرین آمار کرونا، میزان بیماران بدحال مبتلا به کرونای بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه طی این بازه زمانی صفر شده است.

حسین‌زاده افزود: در شبانه روز گذشته ۲۲ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها و هفت بیمار سرپایی یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور مراجعه کردند که از این تعداد تنها یک مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی و در بیمارستان بستری شده است.

وی ادامه داد: بحران کرونا هنوز به پایان نرسیده لذا در این شرایط رعایت تمامی نکات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و دریافت دز یادآور واکسن کرونا بسیار مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه زبرخان و میان جلگه به جمعیت ۵۸۰ هزار نفری را زیر پوشش دارد و خدمات بهداشتی و درمانی به زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا ارائه می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۶۰۸ هزار و ۹۳۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۱۱۸ رسید.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۵۹ هزار و ۷۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۵۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۵۷ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۴۹ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۴۲۱ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۲۲۷ دُز رسیده است.

هم اکنون ۹ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۲۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۲۶ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ یک از شهرستان‌های کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد./ ایرنا

برچسب ها: بیماری کرونا فوتی کرونا واکسیناسیون کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار