۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
تعداد بازدید: ۷۳۳۱۱
یک تهیه‌کننده تئاتر مطرح کرد؛
یک تهیه‌کننده تئاتر گفت: تئاتر کشورمان فقر سرمایه دارد که این فقر مالی رفته رفته باعث می‌شود تا بسیاری از همکاران تئاتری ما نتوانند پای کار بمانند.
کد خبر: ۳۰۲۴۵

تئاتر کشور فقر مالی دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تئاتر یا اجرای نمایش زنده در ایران، قدمت قدیمی دارد و گذشته آن در ایران به دوران باستان برمی‌گردد که بعد‌ها سبک‌های متفاوت نمایشی ایرانی مانند تعزیه، روحوضی، خیمه‌شب‌بازی و سیاه بازی روی کار آمد.

امروزه تئاتر در ایران با گونه‌های مختلفی همراه است که مخاطبان عام و خاص بسیاری دارد. از این رو به بررسی وضعیت تئاتر ایران در حال حاضر پرداخته ایم.

مسعود والا تهیه‌کننده تئاتر کشورمان در پاسخ به چگونگی وضعیت تئاتر ایران در حال حاضر گفت: تئاتر ایران انسان‌های با دانش بسیاری دارد؛ اما در این چند ماهی که همراه کار تئاتر هستم و از نزدیک اتفاقات و سختی‌های کار را مشاهده می‌کنم، می‌گویم تئاتر فقر مالی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد ریسک نمی‌کنند تا برای کسب در آمد به طور مداوم وارد کار تئاتر شوند.

وی ادامه داد: فقر مالی تئاتر رفته رفته باعث می‌شود تا بسیاری از همکاران تئاتری ما نتوانند کار کنند که این موضوع یکی از ناراحتی‌های من است. سرمایه گذاری در تئاتر کم شده است که این سرمایه گذاری می‌تواند از سوی مخاطب یا عدم حمایت از مراکز مورد نظر باشد که از تئاتر حمایت می‌کنند. اما امثال من هستند که ریسک می‌کنند و وارد کار تئاتر می‌شوند که حتی ممکن است این افراد پس زده شوند؛ اما هرشخصی اگر اطلاعاتی از بیزینس داشته باشد، می‌تواند در حوزه تئاتر موفق شود.

والا بیان کرد: تئاتر ایران فقط فقر سرمایه دارد؛ اما در کنار فقر خود اساتیدی با علم بسیار و کسانی را دارد که مستعد توانایی‌های گوناگون در این زمینه هستند و می‌توانند فعالیت کنند، اما در تئاتر سرمایه گذار خیلی کم است.

مسعود والا گفت: من تهیه کننده تئاتر هستم و فرق سرمایه‌گذار با تهیه کننده در این است که سرمایه‌گذار پولی را که برای کار گذاشته بود در انتها برداشت می‌کند، اما تهیه کننده پای کار است و روند اجرا و مخاطب برایش اهمیت دارد تا کار به بهترین نحو احسنت انجام شود؛ همچنین ما آماده ایم تا در حوزه تئاتر کار کنیم و از آن لذت ببریم، زیرا من به تئاتر علاقه دارم./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: تئاتر فیلم تئاتر فقر تهیه کننده
ارسال نظر
آخرین اخبار