۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید: ۸۰۹۸۸
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مطرح کرد؛
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: کسب مهارت‌های متناسب با شرایط معلولان در ایجاد و پایداری اشتغال اهمیت دارد.
کد خبر: ۳۰۳۱۸

کلید رشد تولید در دست آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معلولیت، ناتوانی و محرومیت نیست و از آنجایی که عدالت و عادل بودن صفت مشخصه خداوند می‌باشد به طور حتم خداوند به این عزیزان هوش و استعداد‌های دیگری داده است و وظیفه ماست که این استعداد‌ها را بشناسیم و آن‌ها را تقویت کنیم.

وی افزود: معلولان به واسطه نداشتن مهارت‌های حرفه ای، مددجویی و عدم تأمین منابع مالی برای امرار معاش و گذران زندگی خود و خانواده بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض انواع آسیب‌های فردی و اجتماعی قرار دارند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه کلید رشد تولید در دست آموزش و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است گفت: آماده‌سازی بیش از ۱۰ عنوان محتوای الکترونیکی به‌منظور اجرای آموزش تلفیقی در خصوص مهارت‌آموزی الکترونیکی ویژه افراد دارای معلولیت، تهیه و تدوین استاندارد سالمند یاری و مراقبت جسمی از سالمند با اولویت سالمندان معلول، برنامه‌ریزی و اجرای دوره آموزشی روش‌های نوین آموزش برای افراد با نیاز‌های ویژه توسط مرکز ملی تربیت مربی برای تمامی مربیان دارای کارآموز معلول در سراسر کشور از جمله اقدامات این سازمان در این حوزه بوده است.

وی گفت: به کار مهارت آموزی معلولان نگاه متفاوت داریم و تمام وقت، انرژی و توان خود را می‌گذاریم و به صورت ویژه کار می‌کنیم.

حسینی نیا اظهار کرد: فقدان مهارت‌های موردنیاز بازار کار، نقش به سزایی در این زمینه ایفا می‌کند و در حقیقت کسب مهارت‌های متناسب با شرایط معلولان در ایجاد و پایداری اشتغال اهمیت دارد./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: فنی و حرفه ای معلولان #سازمان آموزش فنی و حرفه ای غلامحسین حسینی نیا
ارسال نظر
آخرین اخبار