۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
تعداد بازدید: ۸۱۷۹۳
مسئول هماهنگی شبکه‌های رادیویی در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: از 14 شبکه رادیویی 12 شبکه در نمایشگاه کتاب حضور دارند.
کد خبر: ۳۰۳۸۷

حضور 12 شبکه رادیویی در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی دادجو، مدیر گروه حضور شبکه رادیویی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با رادیو فرهنگ گفت: نمایشگاه کتاب از نمایشگاه‌های ویژه کشور است چراکه از سراسر کشور مخاطبان خاص خودش را دارد، چند سال است که نمایشگاه کتاب به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود، ولی واقعا بخش حضوری آن ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

به گفته مدیر گروه حضور شبکه رادیویی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، امسال برای اولین بار این رویکرد به صورت قرارگاهی در معاونت صدا رقم می‌خورد و از 14 شبکه رادیویی 12 شبکه در نمایشگاه کتاب حضور دارند یعنی فقط رادیو پیام و رادیو آوا در نمایشگاه کتاب امسال، برنامه ندارند که البته در رادیو پیام گزارشگران ما به صورت روزانه گزارش خواهند داد.

دادجو می‌گوید: در سه استودیویی که ما در نمایشگاه کتاب قرار دادیم، از ساعت 12 ظهر برنامه‌های زنده نمایشگاه کتاب پخش خواهد شد. همچنین عزیزان همراه همیشگی رادیو فرهنگ بدانند که از ساعت 17 تا 18:30 هر روز از بیستم تا سی ام اردیبهشت ماه رادیو فرهنگ آنجا برنامه خواهد داشت.

وی افزود: یکی از تفاوت‌هایی که امسال حضور شبکه‌های رادیویی در نمایشگاه کتاب دارد قرارگاهی بودن آن است، یعنی اینکه همه شبکه‌های رادیویی بخش‌های مشترکی را تقدیم شنوندگان می‌کنند، اطلاع رسانی‌ها به روز است، و قرار شده که بخش‌هایی از پخش شبکه‌های رادیویی در رادیو نمایشگاه هم پخش بشود و 6 شبکه از این 12 شبکه حاضر به صورت تصویری از استودیو یک که مستقر در نمایشگاه در فضای مجازی شبکه‌ها تصویر خواهند داشت که رادیو فرهنگ هم به همین صورت است.

مدیر گروه حضور شبکه رادیویی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه هم صدا داریم و هم تصویر اظهار کرد: یک تفاوت دیگری که امسال اعمال شده این است که غرفه‌ها و استودیو‌های شبکه‌های رادیویی را تغییر دادیم، با توجه به این که بازه زمانی اردیبهشت زمانی است که باد و باران زیاد دیده می‌شود به همین دلیل ما سازه ویژه‌ای را تعبیه کردیم که دیگر از این مشکلات سال‌های قبل رها شویم.

دادجو ادامه داد: مسئله جذاب دیگری هم رقم خواهد خورد، امسال برای نخستین بار مروجان کتاب و کتاب یاران در غرفه‌های شبکه‌های رادیویی حضور خواهند داشت و با مخاطبان گفتگو خواهند کرد، مثلاً سرکار خانم یاسمن عباسی از یکی از روستا‌های استان هرمزگان تشریف می‌آورند، خانم عباسی بسیار استثنایی هستند، آمده و در منزل خودش با هزینه شخصی یک کتابخانه راه انداخته به نام کلودنگ کتاب و جذب بسیار زیادی از روستا‌های اطراف دارد و کار استثنایی کرده که به موقع وقتی او در نمایشگاه حاضر شد مردم عزیزمان با او آشنا می‌شوند. باعث شدند که آمار کتابخوانی در روستا‌ها و عشایر خیلی بالاتر از شهر‌ها باشد یعنی خدا را شکر به گونه‌ای سطح مطالعه را بالا آوردند.

پایان پیام/ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: نمایشگاه کتاب تهران رادیو شبکه های رادیویی
ارسال نظر
آخرین اخبار