۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
تعداد بازدید: ۱۰۴۷۴۹
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان خبر داد؛
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: در دیدار با مسؤولان کشورهای همسایه مقرر شده که تعدادی از زنان افغانستانی جهت آموزش مسائل پزشکی به ایران اعزام شوند.
کد خبر: ۳۰۴۲۴

گروهی از زنان افغانستانی به ایران می‌آیند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بیست و ششمین نشست مقامات ارشد کشورهای گروه پنج با هدف توسعه همکاری‌های نظام سلامت به همراه اولین برنامه توانمندسازی در زمینه حکمرانی و راهبری نظام سلامت امروز با حضور مقامات عالیرتبه کشورهای ایران، عراق، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان آغاز به کار کرد.

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در آیین افتتاحیه این نشست، ضمن اشاره به دو نعمت سلامت و امنیت، بانوان را محور سلامت و امنیت خانواده و جامعه دانست و افزود: بانوان باید در اولویت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سلامت و بهداشت جوامع باشند چون هم ستون خانواده هستند و نشاط و سلامتی آن‌ها به سایر اعضای خانواده و کل جامعه نشاط و زندگی می‌بخشد و هم تربیت‌کننده نیمه دیگر جامعه و آموزش‌دهنده سبک زندگی سالم و پیشگیرانه هستند.

وی ابراز خرسندی کرد که در دیدار با مسئولان کشورهای همسایه مقرر شده که تعدادی از خانم‌های افغانستانی جهت آموزش مسائل پزشکی به ایران اعزام شوند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده پیشنهاد کرد که کمیته سلامت زنان ذیل گروه 5 تشکیل شود و جلسه بعدی این گروه به مسئله بهداشت و درمان زنان اختصاص یابد.

پایان پیام/ فارس

 

 

برچسب ها: اتباع افغانستانی ایران و افغانستان معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری
ارسال نظر
آخرین اخبار