۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
تعداد بازدید: ۲۱۷۱۹۲
نصرالله پژمانفر گفت: ما شاهد ترک فعل‌های زیادی از سوی دولت روحانی بودیم که تعمدا انجام دادند و حتی گفتند افتخار می‌کنیم که مسکن عمومی در کشور نساختیم. بهتر است رئیس جمهور و سایر دولتمردان سابق اجازه دهند ما بر ضعف‌ها و مشکلاتی که آنان در حوزه بورس، مسکن و مداخلات ارزی بر مردم تحمیل کردند، پرده بگذاریم
کد خبر: ۳۰۴۷۶

آقای روحانی! آدرس غلط ندهید/ فقر مردم ناشی از ترک فعل‌های شماست

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور سابق مبنی بر اینکه شرایط اقتصادی مردم مناسب نیست، اظهار داشت: اگر امروز شاهدیم که کشور با یکسری بحران‌ها روبروست، علل این بحران‌ها ناکارآمدی و ترک فعل‌هایی است که در زمان دولت روحانی اتفاق افتاد.

وی به ارائه مصادیقی در این زمینه پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که امروز به شدت به کشور لطمه وارد می‌کند، ضعف در زیرساخت‌هاست. اگر امروز برخی از کارخانه‌های ما به دلیل نبود برق گاهی دو تا سه ماه تعطیل می‌شوند، به این علت است که دولت روحانی به وظیفه قانونی خود عمل نکرد.

پژمانفر ادامه داد: دولت سابق وظیفه قانونی خود برای تولید برق را در ۸ سالی که روی کار بود، بر زمین گذاشت. زمانی که حسن روحانی دولت را تحویل گرفت، ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور نزدیک به ۷۳ هزار مگاوات بود اما زمانی که وی دولت را تحویل داد، این ظرفیت فقط به ۸۳ هزار مگاوات رسید، یعنی دولت سابق فقط ۱۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه کرد، این در حالی است که آنان باید طبق قانون و در پایان کار خود ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور را حداقل به ۱۰۳ هزار مگاوات می‌رساندند. این عقب ماندگی ۲۰ هزار مگاواتی در تولید برق که نتیجه ناکارآمدی دولت روحانی است، هم زندگی مردم و هم اقتصاد را مختل کرده و نباید آنان آدرس غلط دهند و وضعیت فعلی را به دولت سیزدهم نسبت دهند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز شاهد نتایج ترک فعل‌های دولت روحانی هستیم. یک نمونه دیگر از ترک فعل‌های دولت سابق در زمینه گندم است که با وجود آنکه کشور ما ۱۵ سال جشن خودکفایی گندم می‌گرفت، اما از سال ۹۷ واردات گندم را شروع کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی مردم مسکن است که به مسکن عمومی در دولت روحانی هیچ چیزی اضافه نشد، گفت: سالانه باید حداقل ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار مسکن عمومی ساخته شود و عدم توجه به ساخت مسکن عمومی در دولت روحانی باعث شده بین عرضه و تقاضای مسکن تناسب وجود نداشته باشد. ما الان حدود ۵.۵ میلیون کسری مسکن داریم که حاصل ۷۰۰ هزار کسری ساخت مسکن در سال است که دولت روحانی رقم زد. آنان در ۸ سالی که دولت را در اختیار داشتند، مسکن عمومی نساختند و نتیجه این مسئله آن است که امروز با قیمت سرسام آوری در اجاره بهای مسکن مواجه هستیم.

پژمانفر بیان کرد: ما شاهد ترک فعل‌های زیادی از سوی دولت روحانی بودیم که تعمدا انجام دادند و حتی گفتند افتخار می‌کنیم که مسکن عمومی در کشور نساختیم. بهتر است رئیس جمهور و سایر دولتمردان سابق اجازه دهند ما بر ضعف‌ها و مشکلاتی که آنان در حوزه بورس، مسکن و مداخلات ارزی بر مردم تحمیل کردند، پرده بگذاریم و چیزی نگوییم. اگر مردم فقیر شدند، به دلیل اقداماتی و ترک فعل‌هایی است که دولت روحانی انجام داد و امروز صدای آن اقدامات درآمده است و نباید آدرس غلط دهند و طوری درباره وضعیت معیشتی مردم سخن گویند که گویا هیچ نقشی در این وضعیت ندارند و در زمان آنان وضعیت مردم خوب بوده است.

/مهر

برچسب ها: صحن مجلس حسن روحانی حجت الاسلام نصرالله پژمانفر دولت روحانی هیئت دولت کمیسیون اصل 90 مجلس مجلس شورای اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار