۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
تعداد بازدید: ۸۷۷۹۳
معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:
معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد طرح «اجرای تناوبی تئاتر» در استان‌های مختلف در حال اجرا است زیرا حق همه بچه‌های ایران زمین است که تئاتر خوب ببینند.
کد خبر: ۳۰۵۰۳

تئاتر باید برای همه بچه‌های کشور باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سعید زین‌العابدینی معاون تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره طرح اجرای آثار تولید شده کانون در استان‌های مختلف کشور، گفت: یکی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عدالت فرهنگی است. فعالیت ما باید همسو با عدالت فرهنگی باشد از این رو طرح «اجرای تناوبی تئاتر» را اجرایی کردیم.

وی یادآور شد: معمولاً هنرمندان حرفه‌ای در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون آثار خود را به صحنه می‌برند که از کیفیت خوبی نیز برخوردار هستند، ولی نهایتاً این آثار ۴۵ شب اجرا می‌شوند. این نمایش‌ها باید مخاطب خود را پیدا کنند و مخاطبان این آثار تنها بچه‌های منطقه ۶ تهران نیستند. با اجرای طرح «اجرای تناوبی تئاتر» در کانون برنامه‌ریزی کردیم تا پرونده اجرا‌های نمایشی بعد از ۴۰ اجرا بسته نشود بلکه فرصتی برای اجرا در سالن‌ها و همچنین استان‌های دیگر برای گروه‌ها فراهم شود.

زین‌العابدینی تأکید کرد: فرزندان ایران زمین حق‌شان است که تئاتر خوب ببینند. از این رو گروه‌ها با همکاری ادارات کل کانون در استان‌ها به شهر‌های مختلف سفر می‌کنند تا بچه‌های آن شهر‌ها و استان‌ها هم از دیدن تئاتر خوب بهره‌مند شوند. ضمن اینکه این طرح امکان خوبی برای گروه‌های تئاتری است تا هم فرصت اجرای بیشتری داشته باشند و هم برای‌شان صرفه اقتصادی به همراه دارد.

معاون تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با بیان اینکه طی طرح مورد نظر شرایط برای اجرای تئاتر‌های خوب تولید شده در استان‌ها در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در تهران نیز فراهم می‌شود، افزود: تاکنون نمایش «کلوچه‌های خدا» در تهران، ساری، یزد و استان خوزستان اجرا شده است. همچنین قرار است نمایش «دوره‌گردها» کاری از «عمو فیتیله‌ای‌ها» نیز که در مرکز تئاتر کانون به صحنه می‌رود، در استان‌های دیگر نیز اجرا شود. نمایش‌های «دنیای خیال‌انگیز من» و «شاهزاده شامپیا» نیز دیگر آثار کانون هستند که در استان‌ها اجرا خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه تئاتر برای همه بچه‌های ایران است، درباره حمایت از گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان برای حضور و اجرا در استان‌ها توضیح داد: رایزنی‌های لازم در دست انجام است و با هماهنگی با نهاد‌های مختلف استان‌ها روند به گونه‌ای است که برای گروه‌های تئاتری به صرفه باشد. حضور و پای کار آمدن وزارت آموزش و پرورش نیز باعث می‌شود تا گروه‌ها با خیال راحتی در استان‌ها به اجرای آثار خود بپردازند.

زین‌العابدینی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به استقبال استان‌های دیگری نظیر هرمزگان، خراسان شمالی و ایلام نیز برای اجرای طرح «اجرای تناوبی تئاتر» کانون، تصریح کرد: امسال را در تئاتر کانون سال استان‌ها مدنظر قرار داده‌ایم و توجه ویژه‌ای به تئاتر استان‌ها داریم. برنامه‌ریزی‌مان بر این است که حتی‌الامکان از تولید ۷ اثر نمایشی در استان‌ها حمایت کنیم./ مهر

برچسب ها: تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
ارسال نظر
آخرین اخبار