۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
تعداد بازدید: ۸۱۷۵۰
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت تقویت روحیه ایثار و ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: امیدواریم شاهد افزایش حضور بانوان در مسائل کلان کشور باشیم.
کد خبر: ۳۰۵۱۹

افزایش حضور بانوان در مسائل کلان کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با معاون و مشاوران امور بانوان وزارت نفت، اظهار کرد: ارتقای جایگاه مشاوران بانوان دستگاه‌ها، تأکید شخص رئیس‌جمهور بر حضور بانوان در شوراهای تصمیم‌ساز کشور، تخصیص بودجه ویژه برای حوزه زنان و خانواده در سفرهای استانی که در دولت‌های قبل بی‌سابقه بود، پوشش ۹۰ درصدی زوجین نابارور، بیمه زنان باردار تا پایان دوره شیردهی و بیمه فرزندان زیر ۵ سال آن‌ها، تلاش برای تنظیم نظام‌واره شغلی بانوان و پیگیری جدی تصویب لایحه ارتقای امنیت زنان از جمله مواردی است که در دولت مردمی و با تأکید شخص رئیس‌جمهور نسبت به این حوزه شاهد هستیم.

وی افزود: ما در مورد فعالیت زنان در جامعه منع قانونی نداریم، اما موانعی از جنس فرهنگی مشاهده می‌شود که امیدواریم با اقدامات انجام پذیرفته توسط دولت شاهد تحول خوبی در ساختار فرهنگی کشور و تقویت حضور بانوان در مسائل کلان کشور باشیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مسئله مهم تحکیم بنیان خانواده خاطرنشان کرد: تقویت روحیه ایثار و ترویج سبک زندگی اسلامی از مسائل مهمی است که باید جدی گرفته شود چرا که وقتی زیرساخت‌های هویتی و مسائل فرهنگی و اعتقادی یک جامعه و نشاط خانواده تهدید شود، خسارتی جبران‌ناپذیر به پیکره یک کشور است.

خزعلی ادامه داد: غرب درصدد است که مدیریت کلان زنان ما را به مدیریت فردی تقلیل داده و شخصیت و هویت حقیقی را از او سلب کند و این نگاه مسموم را به تمام جوامع سرایت دهد ولی زنان ما بیدارند و با حفظ ارزش‌های والای انسانی، جایگاه‌های بالای علمی را در دنیا کسب کردند که این نشان از تعالیم دینی ما بوده که والاترین نگاه را نسبت به زنان جامعه دارد.

وی با تبریک پیروزی غرورآفرین تیم ملی دختران کشورمان در رشته هاکی روی یخ گفت: دنیا مشاهده کرد که در این رقابت‌ها کشورهایی حضور داشتند که بهترین امکانات را در اختیار ورزشکاران خود قرار داده بودند و نه درد تحریم داشتند و نه در محدودیت و فشار بودند اما دختران قهرمان ما با ثبت ۸۱ گل در مقابل ۵ کشور درخشیدند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برابری تقریبی مدال‌های بانوان و مردان ورزشکار کشورمان در سال گذشته گفت: این برابری درحالی بود که بانوان ما در برخی رشته‌ها حضور نداشتند؛ علت این اتفاق بزرگ حرکت جریان‌ساز انقلاب اسلامی در توانمندسازی بانوان، عدم سو استفاده از جنسیت زن و تأکید بر پرورش فکر و ایده بانوان است. به همین دلیل دنیای غرب می‌خواهد این مزیت را از زنان ما بگیرد.

خزعلی ضمن تقدیر از قیصری، معاون امور زنان و خانواده وزارت نفت در اجرای ارتقای ارزشیابی بانوان باردار گفت: این حرکت در راستای حمایت از زنان و خانواده بسیار امیدبخش بوده و باید به قوانین جاری تمامی سازمان‌ها تسری یابد.

پایان پیام/ مهر

 

برچسب ها: زنان انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری
ارسال نظر
آخرین اخبار