۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
تعداد بازدید: ۵۴۵۸۳
کتاب «سرباز؛ قاسم سلیمانی»، دربردارنده زندگی‌نامه مستند سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به قلم مصطفی رحیمی برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۵۵۱

زندگی‌نامه سردار قاسم سلیمانی به نمایشگاه رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کتاب «سرباز؛ قاسم سلیمانی»؛ زندگی‌نامه‌ مستند سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به قلم مصطفی رحیمی از سوی انتشارات خط‌مقدم منتشر شد و برای اولین‌بار در سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

«سرباز؛ قاسم سلیمانی» زندگی‌نامه‌ مستندی است از چوپان‌زاده فقیری که با خلوصی سرشار از طراوت روح و اراده‌ای پولادین و البته تیزهوشی و تدبیر غیرقابل‌انکار، همه دنیا را به تعظیم واداشت. سردار شهید قاسم سلیمانی، شاید تنها رزمنده‌ای باشد که از 20 سالگی تا حدود 62 سالگی، پوتین‌هایش را نیاویخت. دایره فعالیت‌های او تمام سطح آسیای میانه و فراتر از آن بود و در طول حیاتش به هیچ‌یک از قدرت‌های جهانی تکیه نکرد.

همچنین شاید تنها فرمانده بزرگ نظامی بود که هم‌زمان در قامت یک دیپلمات برجسته و تأثیرگذار نیز نقش‌آفرینی می‌کرد. معنویت و اخلاص در کنش و واکنش‌های او حرف اول را می‌زد و شجاعت بی‌مثالش، زبانزد خاص و عام بود.

«سرباز؛ قاسم سلیمانی» در 10 فصل تدوین شده است: فصل یکم، با او هستیم از تولد تا آغاز جنگ تحمیلی؛ فصل دوم، روایت حضور او در جبهه‌های جنوب و غرب است؛ با فصل سوم، به مناطق جنوب‌شرق کشور می‌رویم و شاهد مبارزاتش با اشرار می‌شویم؛ فصل چهارم، داستان بزرگی‌های اوست در افغانستان و لبنان؛ فصل پنجم، بیانگر شکست آمریکا از او در میدان سیاست عراق است؛ با فصل ششم، اقدامات او در برابر ظهور داعش را می‌بینیم؛ فصل هفتم، ما را به تماشای ضربات پی‌درپی او بر پیکره‌ تکفیری‌ها می‌نشاند؛ فصل هشتم، صدای آخرین میخ بر تابوت داعش را به گوش‌مان می‌رساند؛ فصل نهم، فصل شهادت سردار است؛ و سرانجام فصل دهم، ما را با دنیای درون او آشنا می‌کند.

در این‌ کتاب سعی شده تمامی ماجراها محققانه و مستند باشد، تاریخ‌ها به‌درستی بیاید و از اغراق پرهیز شود. در ضمن، نثر اثر به‌گونه‌ای روان و رسا باشد که مخاطب عام را هم دچار مشکل نکند.

انتشارات خط مقدم کتاب حاضر را در 584 صفحه و به قیمت 220 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. 

از دیگر آثاری که این ناشر برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد کرد، کتاب «ماهرخ» خاطرات سیده ماهرخ حسینی از درگیری‌های سوریه است که به قلم مهشید اسماعیلی تدوین شده است. این کتاب در سه بخش مجزا خاطرات راوی را روایت می‌کند. 

روایت نویسنده از زندگی ماهرخ از روزهای وطن آغاز می‌شود، او که آرزوی زندگی در کشوری اروپایی در سر می‌پروراند، در اثر یک اتفاق اجباری، سر از سوریه و دمشق در‌آورده و جنگ سوریه را با تمام اتفاقات شیرین و تلخ به چشم دیده است.

نویسنده در کتاب «ماهرخ» زندگی زنی را پیش روی‌ مخاطب می‌گشاید که بعد از 20 سال زیست در کنار مردم عرب سوری، جزئی از آنها شده است. او که در آغاز جوانی پایش به دمشق رسیده، در میانه جوانی جنگ داخلی سوریه را دیده و در روایت خود، به خوبی و با روایتی زنانه برای مخاطب، دلایل آغاز آن جنگ‌ را بیان می‌کند و از نگاهی متفاوت مردمان و جنگ سوریه را به ما می‌نمایاند.

راوی، در عمق جنگ سوریه حاضر است، آنجا که از جیش‌الحر می‌گوید و یا از زندگی یک سال و نیمه از زندگی سخت و طاقت‌فرسا در حصار جبهه‌النصره. او یک زن است که جنگ و کشتار و خرابی را خارج از مرزهای ایران تجربه کرده، برای حفظ اصالت و شرافتش، با شجاعت غیورانۀ یک ایرانی جنگیده، ناامید شده، گاه شکست خورده، اما در نهایت توانسته خود و فرزندانش را به سلامت از آن جنگ برهاند و روحیۀ صبوری و استقامت ایرانیان را یکبار دیگر به همگان نشان دهد.

خط مقدم این کتاب را به 132 هزار تومان در 352 صفحه منتشر کرده است. 

انتهای پیام/ تسنیم

برچسب ها: سردار قاسم سلیمانی کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار