۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
تعداد بازدید: ۱۰۲۷۸۹
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران جزو 5 کشور دنیا از نظر تنوع گونه‌های گیاهی و گونه‌های جانوری است و حفاظت از این ثروت الهی و ارزشمند بر عهده همه نسل‌ها است.
کد خبر: ۳۰۶۶۵

ایران جزو 5 کشور دنیا از نظر تنوع گونه‌های گیاهی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی سلاجقه؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران با رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مدیران برپایی نمایشگاه کتاب دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی سلاجقه؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این دیدار بر اهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: نمایشگاه کتاب فرصت خوبی است تا سواد محیط زیستی جامعه افزایش یابد، به ویژه نسل جدید از طریق کتاب می‌توانند با مفاهیم حفاظت از محیط زیست به خوبی آشنا شوند. ما از ناشران کودک و نوجوان که در مسیر فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست آثاری منتشر می‌کنند حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: ایران جزو ۵ کشور دنیا از نظر تنوع گونه‌های گیاهی و گونه‌های جانوری است و حفاظت از این ثروت الهی و ارزشمند بر عهده همه نسل‌ها است. علاقه داریم تا از طریق نمایشگاه کتاب که یک رویداد بسیار مهم بین‌المللی است شاخص‌های محیط زیستی را به دانش آموزان و کودکان معرفی کنیم.

سلاجقه با اشاره به اینکه خودش در دوران دانشجویی مشتری ثابت نمایشگاه کتاب بوده است، گفت: همیشه به نمایشگاه کتاب می‌آمدم و جدیدترین کتب روز جهان را تهیه می‌کردم. من به ارزش نمایشگاه واقف هستم، می‌دانم که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک کار بسیار بزرگ است و می‌تواند جمعیت جوان کشور را به سمت کتاب سوق دهد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: از طریق فرهنگ مطالعه و نمایشگاه کتاب می‌توانیم بخشی از اهداف سند ارتقا حفاظت از محیط زیست مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور را محقق کنیم و می‌دانیم که نمایشگاه زیرساخت بسیار مؤثری در تحقق اهداف حفاظتی است. ما می‌توانیم قوانین مهم و حیاتی حفاظت از محیط زیست از جمله قانون هوای پاک، قانون مدیریت پسماند و اسناد بالادستی را از طریق کتاب به جامعه هدف کودک و نوجوان منتقل کنیم تا این اصل مسئولیت‌پذیر نسبت به حفاظت از محیط زیست تربیت شوند.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد./ مهر

برچسب ها: علی سلاجقه سازمان محیط زیست گونه های جانوری
ارسال نظر
آخرین اخبار