۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
تعداد بازدید: ۶۰۲۷۸
رئیس پلیس تهران بزرگ از اجرای طرح جدید پلیس برای برخورد با مالخران و سارقان خبر داد و گفت: از این پس فروش اموال دست دوم صرفاً با ثبت مشخصات فرد فروشنده انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۰۷۶۴

فروش کالاهای دست دوم فقط با ثبت مشخصات فروشنده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح ظربتی پلیس برای برخورد با سارقان و مالخران اظهار کرد: برخی از کالاهای دست دوم که به عنوان استوک محسوب می‌شوند در بازارچه‌های مرزی و وارداتی در حال خرید و فروش هستند که این کالاها باید ساماندهی شود تا معلوم شود که کدامیک از این اقلام وارداتی و کدام سرقتی هستند.

محمدیان با بیان اینکه فروشندگان اموال دست دوم باید مشخصات فرد فروشنده را (مشخصات فردی و شماره تماس) و زمان فروش را در واحدهای صنفی به صورت دقیق ثبت کنند (در یک دفترچه یادداشت کنند) وگرنه این کالاها سرقتی محسوب می‌شوند، گفت: در غیر این صورت طبق هماهنگی‌هایی که با مقام قضایی انجام شده است با فروشندگانی که مشخصات اموال دست دوم را ثبت نکنند برخورد می‌شود.

به گفته رئیس پلیس تهران تاکنون 2 هزار واحد صنفی که اقدام به فروش اموال دست دوم و بعضاً سرقتی می‌کردند مورد کنترل و بازرسی قرار گرفتند و متخلفان شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه پلیس بارها ثابت کرده است که در هر زمان بخواهد می‌تواند برای کشف جرم و سرقت عملکرد مثبتی داشته باشد، تأکید کرد: به سارقان هشدار می‌دهم که دست از اعمال مجرمانه بردارند و به شغل‌های شرافتمندانه مشغول شوند چرا که در آینده پلیس با سارقان و مجرمان برخوردهای جدی‌تری خواهد داشت و با این افراد هیچ‌گونه مدارایی نمی‌کند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: برخی از اقلام سرقتی مانند تلفن‌های همراه به صورت قاچاق به خارج از کشور می‌رود و در کشورهای همسایه فعال می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

برچسب ها: پلیس آگاهی عباسعلی محمدیان عملیات پلیس سارقان
ارسال نظر
آخرین اخبار