۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۷۲۷۷۷
مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: روکش و آسفالت‌ریزی ۲۲ بزرگراه و خیابان تا پایان ۶ ماهه اول امسال به پایان خواهد رسید.
کد خبر: ۳۰۷۶۵

آسفالت‌ریزی ۲۲ خیابان و بزرگراه تا پایان شهریور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مسعود حق‌لطفی مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در حاشیه بازدید از فرآیند روکش و آسفالت‌ریزی بزرگراه آزادگان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محور آزادگان به طول ۳۸ کیلومتر از محورهای بزرگ و مواصلاتی محسوب می‌شود گفت: تردد و ترافیک در این محدوده بسیار زیاد است و با توجه به اینکه همه کمربندی تهران تکمیل نشده تردد در این مسیر بسیار زیاد است و شاهد ترافیک در این محدوده هستیم.

وی با اشاره به تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین در محور آزادگان گفت: همین امر باعث می‌شود که فشار مضاعفی به آسفالت‌ها بیاید و موجب تخریب آسفالت آزادگان شود و به همین جهت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برنامه‌ریزی را برای روکش آسفالت ۲۲ بزرگراه از جمله بزرگراه آزادگان را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به آسفالت‌ریزی ۹ کیلومتر از بزرگراه آزادگان گفت: این مسیر از میدان فتح آغاز و به سمت همت و تا آزادراه تهران - شمال ختم می‌شود.

حق لطفی با اشاره به ترکیب سیمان و آسفالت جهت بسترسازی و زیرسازی معبر آزادگان، افزود: در همین ارتباط از آسفالت خرد شده و خاک بستر و همچنین سیمان استفاده شده است و بعد از تثبیت به مدت دو روز این مخلوط بر روی معابر قرار می‌گیرد و بعد از آن روکش آسفالت روی آن ریخته می‌شود و به همین جهت است برخی از شهروندان اعتقاد دارند که فرآیند آسفالت‌ریزی کند است اما این کار باید انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا این ۹ کیلومتر از آزادگان انتخاب شده است گفت: بر اساس میزان خرابی آسفالت و همچنین تردد خودروها با ماشین‌های سنگین، این مسیر انتخاب شده است.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه ۹ کیلومتر از ۳۸ کیلومتر اتوبان آزادگان جهت آسفالت‌ریزی در ۱۶ قطعه تقسیم‌بندی شده است گفت: تا ۶ ماهه امسال این قسمت از بزرگراه آسفالت‌ریزی و به اتمام می‌رسد. از ۱۶ قطعه تا به امروز ۳ قطعه تکمیل و مورد استفاده قرار گرفته و مابقی نیز در فرآیند آسفالت‌ریزی قرار خواهند گرفت.

حق لطفی با اشاره به آسفالت‌ریزی ۳۰۰ هزار تن در ۲۲ اتوبان گفت: روکش و آسفالت‌ریزی این ۲۲ بزرگراه تا ۶ ماهه امسال به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امسال یک و نیم میلیون تن آسفالت در معابر اصلی و فرعی استفاده خواهد شد افزود: جهت روکش آسفالت آزادگان برای هر یک کیلومتر ۱۵ روز زمان می‌برد و این فرآیند تا پایان آسفالت‌ریزی ادامه خواهد داشت./ مهر

برچسب ها: شهرداری تهران شهر تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار