۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
تعداد بازدید: ۸۳۱۶۸
به گفته مقامات، یک افسر پلیس که وظیفه حفاظت از یک مدرسه خصوصی دخترانه در شمال غربی پاکستان را بر عهده داشت، به سمت اتوبوس مدرسه حامل معلمان و دانش‌آموزان تیراندازی کرد.
کد خبر: ۳۰۸۴۴

تیراندازی افسر پلیس به اتوبوس مدرسه دخترانه!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در پی این حادثه، یک دختر ۸ ساله کشته شد و پنج نفر دیگر مجروح شدند.

تیراندازی در دره سوات در استان خیبر پختونخوا رخ داد. «نصیر ساتی»، یک مقام ارشد پلیس گفت که افسر علم خان بلافاصله دستگیر شد. او گفت که این تیراندازی یک حمله ستیزه جویانه نبوده است.

ساتی گفت که افسران در حال بازجویی از خان هستند تا بفهمند که چه چیزی باعث شد تا این افسر که ۱۷ سال در این مدرسه خدمت کرده است به سوی اتوبوس هنگام خروج از مدرسه شلیک کند. او گفت که چهار دانش آموز و یک معلم در تیراندازی زخمی شدند.

ساتی گفت که خان وظیفه امنیتی مدرسه را به عهده داشت.

دره سوات تا سال ۲۰۱۹ که نیروهای امنیتی پس از عملیات نظامی منطقه را از وجود شبه نظامیان پاکسازی کردند، پایگاه طالبان پاکستانی بود.

خشونت با اسلحه با هدف تیراندازی به کودکان در پاکستان اتفاقی نادر است. با این حال، نزدیک به ۱۵۰ نفر که اکثراً دانش‌آموز بودند، در سال ۲۰۱۴ هنگام حمله ستیزه جویان طالبان پاکستان به مدرسه‌ای در پیشاور، پایتخت خیبر پختونخوا، کشته شدند. از آن زمان، مقامات پلیس را در مدارس سراسر کشور مستقر کرده اند، به ویژه در شمال غرب ناآرام، جایی که طالبان پاکستان در ماه‌های اخیر حملات خود را بر نیروهای امنیتی افزایش داده است.

/مهر

برچسب ها: تیراندازی پاکستان دانش آموزان
ارسال نظر
آخرین اخبار