۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
تعداد بازدید: ۲۷۹۸۳۹۷
تجمع معترضین به شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر در مقابل وزارت راه و شهرسازی منجر به تمدید موقت کلیه پروانه‌های مهندسان ساختمان شد.
کد خبر: ۳۰۸۹۵

تمدید موقت کلیه پروانه‌های مهندسان ساختمانی/ابطال شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دیروز دوشنبه نوزدهم تیر ماه ۱۴۰۲ تمامی گروه ها و انجمن های صنفی شامل طراح و ناظر ، سازندگان ، خدمات آزمایشگاهی مهندسین مهر ، پردیس مهندس، اعضای هیات مدیره ادوار گذشته سازمان در کنار سایر اعضای حقوقی سازمان که نگران سرنوشت مبهم شرکت های خود بودند در مقابل وزارت راه و شهرسازی حضور پیدا کرده و یکصدا خواستار احترام به قانون و اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان شدند .

 

تمدید موقت کلیه پروانه‌های مهندسان ساختمانی/ابطال شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر

 

بیشتر بخوانید: فراخوان ستاد اتحاد صنفی مهندسان ساختمان کشور/ ۱۹ تیرماه ساعت ۱۱ مقابل وزارت راه و شهرسازی

 

به گفته یکی از نمایندگان معترضین ، در نهایت پس از دوساعت تجمع مهندسان و بیان خواسته های صنفی تعداد ۵ نفر اعضا به انتخاب حاضرین در تجمع به جلسه ای با حضور کارشناسان و دکتر حسنی نماینده دکتر عباسی با نظارت رئیس حراست وزارت راه و شهرسازی دعوت شدند که جلسه بیش از دو ساعت طول کشید.

تمدید موقت کلیه پروانه‌های مهندسان ساختمانی/ابطال شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر

 

بیشتر بخوانید: ديوان عدالت اداری شیوه نامه جدید وزارت راه و شهرسازی را ابطال کرد/پاشنه آشیل،مغایرت‌های قانونی آن بود +سند

یکی از اعضای ستاد اتحاد صنفی خواسته های حاضرین را به شرح ذیل عنوان کرد :

۱- باتوجه به ابطال شیوه نامه و عدم وجود اصلوب جدید و بلا اثر شدن سپامک فعلا به مدت حدود یکسال کلیه پروانه های صادره موقتا تمدید اعتبار گردند تا معضلات صدور پروانه های ساختمانی و مشکلات صنفی و معیشتی مهندسین مرتفع گردد.

مسیر عدالت جز با اجرای قانون پیموده نخواهد شد! همه خواهیم آمد

 

۲- در تنظیم شیوه نامه جدید می‌بایست از نمایندگان مطلع و مسلط به قانون و حرفه ، انجمن های طراح و ناظر ، سازندگان ، انبوه سازان و خدمات آزمایشگاهی دعوت به عمل آید تا در کنار گروه کارشناسان محترم وزارتخانه اقدام به تهیه و تنظیم شیوه نامه جدید درچارچوب قوانین جاری گردد.

۳- به منظور جلوگیری از خسارات مالی و معنوی الگوریتم سامانه سپامک می‌بایست بر مبنای قانون و شیوه نامه جدید نوشته و برنامه ریزی شود، لذا هرگونه تغییرات در سپامک تا قبل از تدوین و تایید شیوه نامه جایگزین اشتباه می‌باشد.

۴- حسب فرمایش دکتر حسنی مقرر شد در اولین فرصت نهایتا تا ابتدای هفته آتی جلسه مشورتی مجددی در خصوص جمع بندی و تاثیر نظرات صنفی برگزار گردد.

 

 

 

 

 

برچسب ها: #وزارت راه و شهرسازی نظام مهندسی قانون نظام مهندسی تجمع اعتراض آمیز تجمع اعتراضی اصناف
ارسال نظر
ح فراهانی
۲۳:۵۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۲
سلام، متاسفانه در این دوره معاونت محترم معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اطلاعات کافی ندارد و واگذاری امور به دفتر تشکلهای غیر حرفه ای در اموراتی که تا حدودی سواد حقوقی ندارد موجبات حالت تعلیق ناخواسته برای پروانه ها را ایجاد نموده که پیگرد قانونی و حقوقی را برای اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان دارد.
تا کنون روی اشتباه غیر قانونی خود در تمدید پروانه ایستاده و متاسفانه رئیس دفتر بازرسی هم در حل مشکلات منعکس شده اقدامات موثری نداشته و موظف به شکایات واصله در رسیدگی تخلفات اداری معاون و مدیران دفتر تشکل‌های غیر حرفه است.
آخرین اخبار