۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۱۲۱۷۵۳
مشاور وزیر بهداشت در امور زنان مطرح کرد؛
مشاور وزیر بهداشت در امور زنان گفت: از جمله مفاد قانون جوانی جمعیت، الزام استخدام ماماها در مراکز زایمانی است که باید به آن توجه کرد.
کد خبر: ۳۰۹۳۱

الزام استخدام ماماها در مراکز زایمانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مونا زینالو،مشاور وزیر بهداشت در امور زنان در دومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری که با محوریت کرامت مادری در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: ماماها نقش کلیدی در تعیین سرنوشت کشور در حوزه جمعیت دارند و یک ماما می تواند در جهت حمایت از مادران و تشویق آنها به فرزندآوری، به شدت نقش آفرینی کند.

مشاور وزیر بهداشت در امور زنان گفت: خوشبختانه قانون جمعیت بعد از 40 سال بی مهری سیستماتیک به مقوله مادری و جمعیت و خانواده و بعد از 8 سال از ابلاغ سیاست‌ها، به تصویب رسیده که از جمله مفاد این قانون الزام استخدام ماماها در مراکز زایمانی و موارد متعددی است که در قانون دیده شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه جمیت کشور به سمت سالمندی می رود و در شرایطی که کشور ما فرصت کمی برای جبران خلأ جمعیتی دارد، ماماها می‌توانند با رویکرد حمایتی نسبت به مقوله مادری و مادران کمک موثری به افزایش جمعیت جوان و بالندگی ایران کنند.

زینالو گفت:تلاش خواهیم کرد حمایت‌های مناسبی را از ماماها داشته باشیم تا در زمینه‌هایی از جمله جوانی جمعیت، اتفاقات مثبتی رخ دهد و با کمک همدیگر بتوانیم مسیری که در سال‌های گذشته جمعیت کشور را به سمت سالمندی و تهدید برده را به سمت جوانی جمعیت سوق دهیم.

/فارس

برچسب ها: مامایی وزارت بهداشت استخدام
ارسال نظر
آخرین اخبار