۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۹۹۶۹۴
سلاجقه گفت: قرار است با هماهنگی میراث فرهنگی و انجمن اتومبیل‌رانی شرایطی فراهم شود که حضور خودرو‌های آفرود محدود به مکان‌های خاصی شود.
کد خبر: ۳۰۹۹۹

حضور خودرو‌های آفرود‌ در محیط زیست محدود می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، در بازدید از دومین دوره آموزشی محیط‌بانان کشور در مرکز آموزش و تربیت محیط‌بان، محیط‌بانان را پیشانی و خط مقدم حفاظت از محیط‌زیست دانست و اظهار کرد: این حافظان‌محیط‌زیست باید از نظر اخلاقی و نظامی و علمی و نیز مسائل حقوقی آراسته و پیراسته باشند.
وی افزود: ۸۰ نفر محیط‌بان در این دوره شرکت کرده‌اند و فنون لازم را می‌آموزند. 

ساماندهی تالاب صالحیه؛ مصوبه سفر رئیس جمهور 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات تالاب صالحیه و تبدیل آن به کانون ریزگرد گفت: در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان البرز، ساماندهی تالاب صالحیه در دستور کار قرار گرفته و وظایفی برای متولیان امر مقرر گردیده است. در بحث ساماندهی این تالاب باید وزارت جهاد کشاورزی به تکالیف خود عمل و شتر‌های سرگردان آن محدوده را تعیین تکلیف کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه متأسفانه شاهد افزایش این شتر‌ها هستیم، توضیح داد: این شتر‌ها غالباً بدون صاحب رها می‌شوند و همین موضوع، ساماندهی آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

سلاجقه ادامه داد: در بحث تأمین حقآبه این تالاب، استان قزوین بیشترین نقش را دارد و تا کنون نشست‌های مشترکی در این خصوص برگزار شده و امیدواریم نتیجه بخش باشد.

همکاری دستگاه قضا در بخش پساب شهرک صنعتی اشتهارد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص مشکل پساب‌های شهرک صنعتی اشتهارد که سه استان البرز، قم و قزوین را درگیر کرده، تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی، پساب ارزش افزوده پیدا کرده و صنعتگران به دنبال این منبع آبی هستند و بنا بود تا بهمن سال گذشته تصفیه خانه این شهرک راه اندازی و اصلاح شود، ولی این اتفاق نیفتاده که پیگیری لازم از سوی اداره کل محیط‌زیست البرز در مراجع قضائی در حال انجام است و امیدوارم همکاری لازم در این خصوص صورت پذیرد.

مدیریت آفرود‌ها برای جلوگیری از تخریب محیط‌زیست

وی در پایان به آسیب‌های ناشی از حضور خودرو‌های آفرود در محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: این مسأله به دغدغه‌ای برای مدیران و دوستداران محیط‌زیست تبدیل شده و در سفر قبلی به سمنان و جنگل ابر شاهرود این مسأله به صورت جدی مطرح شد. بنا شده با هماهنگی میراث فرهنگی و انجمن اتومبیل‌رانی شرایطی فراهم شود که حضور خودرو‌های آفرودی محدود به زمان و مکان‌های خاصی شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: رییس سازمان محیط زیست تخریب محیط زیست
ارسال نظر
آخرین اخبار