۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
تعداد بازدید: ۶۴۹۱۵۱
زمانی که منطقه و کشور بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارد و تدبیر همه‌جانبه لازمه تصمیمات مدیریتی است، واگذاری فاز ۳ تغلیظ سونگون به بخش خصوصی در فرابورس می‌تواند یک پدیده خطرناک و سرشار از تفاوت‌ها، تبعیض‌ها، اعتراضات و خواسته‌های قانونی و غیرقانونی کارگری باشد.
کد خبر: ۳۱۰۴۳

رئیس سازمان بورس چرا بر تخلفات 14 ماه گذشته در تضاد با منشور حاکمیتی شرکت‌های بورسی چشم بسته است؟/صادرات ۱۴۰۱  حدود ۶۰۰ میلیون دلار کمتر از ۱۴۰۰ بود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مدیر عامل مس ایران، دو هفته قبل با حضور پورابراهیمی نماینده کرمان و با هزینه از کیسه‌ بیت‌المال، همایشی با موضوع «آشنایی با ابزارهای تامین مالی» در کرمان برگزار کرد و با دعوت از مجید عشقی رئیس سازمان بورس و مدیران عامل بورس کالا و فرابورس در صدد تبلیغ عملکرد خود برآمد.

صندلی مدیریت مس همچنان لرزان است!

رئیس سازمان بورس بایستی توضیح دهد که چگونه و با کدام منطق و استدلالی، کل شرکت مس ایران را متعلق به کرمان دانسته است؟! و از آن مهمتر، چرا چشم بر تخلفات پرتعدادی بسته که خیلی از آنها با بورس مرتبط بوده و اقدامات و تصمیماتی که با منشور حاکمیتی شرکت‌های بورسی در تضاد می‌باشند.

رستمی که نتیجه مطلوب و دلخواه خود را از آن همه تعریف و تمجید به دست نیاورده و صندلی مدیریتش بر مس همچنان لرزان است، تصمیم گرفته که این بار، همان مدیران بورسی را با خیل عظیمی از سیاهی لشگران پایتخت به سونگون بیاورد تا با اجرای یک نمایش دیگر و دیدارها و جلسات مهمانان با بزرگان استان، شاید برای ماندنش فرجی حاصل نماید.

رئیس سازمان بورس چرا بر تخلفات 14 ماه گذشته در تضاد با منشور حاکمیتی شرکت‌های بورسی چشم بسته است؟/صادرات ۱۴۰۱  حدود ۶۰۰ میلیون دلار کمتر از ۱۴۰۰ بود!

عشقی با کدام استدلالی کل شرکت مس ایران را متعلق به کرمان دانسته است؟!

اما مجید عشقی، رئیس سازمان بورس بایستی توضیح دهد که چگونه و با کدام منطق و استدلالی، در همایش کرمان، کل شرکت مس ایران را متعلق به کرمان دانسته است؟! و از آن مهمتر، چرا چشم بر تخلفات پرتعداد رستمی در ۱۴ ماهه گذشته بسته است، تخلفاتی که اتفاقا خیلی از آنها با بورس مرتبط بوده و اقدامات و تصمیماتی که با منشور حاکمیتی شرکت‌های بورسی در تضاد می باشند.

هدف اصلی سفر هیات پرتعداد بورسی به سونگون

اما هدف اصلی از سفر هیات پرتعداد بورسی به سونگون، علاوه بر تعریف و تمجید از مدیریت علی رستمی در شرکت مس، شاید موضوع عرضه فاز ۳ تغلیظ سونگون در قالب «شرکت پروژه» باشد که قبلا در خصوص تبعات اجتماعی این واگذاری در همین پایگاه خبری به تفصیل بحث شده است.

پدیده خطرناک و سرشار از تفاوت‌ها، تبعیض‌ها!

رئیس سازمان بورس چرا بر تخلفات 14 ماه گذشته در تضاد با منشور حاکمیتی شرکت‌های بورسی چشم بسته است؟/صادرات ۱۴۰۱  حدود ۶۰۰ میلیون دلار کمتر از ۱۴۰۰ بود!

خیل عظیمی از سیاهی لشگران پایتخت به سونگون بیاورد تا با اجرای یک نمایش دیگر و دیدارها و جلسات مهمانان با بزرگان استان، شاید برای ماندنش فرجی حاصل نماید.

از رئیس بورس، استاندار و سایر مدیران استانی همچون سازمان بازرسی استان و نهادهای نظارتی انتظار می‌رود تذکرات و هشدارها را پشت گوش نیاندازند چرا که واگذاری فاز ۳ تغلیظ سونگون به بخش خصوصی در فرابورس و مسلط نمودن شرکتی غیر از شرکت مس بر بخشی از پروژه سونگون که کاملا داخل فنس و در ارتباط با بخش‌های دیگر خواهد بود، می‌تواند یک پدیده خطرناک و سرشار از تفاوت‌ها، تبعیض‌ها، اعتراضات و خواسته‌های قانونی و غیرقانونی کارگری باشد آنهم زمانی که منطقه و کشور بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز داشته و تدبیر همه‌جانبه،‌ لازمه تصمیمات مدیریتی است.

صادرات ۱۴۰۱ حدود ۶۰۰ میلیون دلار کمتر از ۱۴۰۰ بود!

همچنین رئیس سازمان بورس بایستی توضبح دهد که از کدام بخش از مدیریت علی رستمی تمجید می‌کند وقتی که میزان صادرات در سال ۱۴۰۱ ‌ رقمی حدود ۶۰۰ میلیون دلار کمتر از سال ۱۴۰۰ بوده و اخیراً موضوع فروش به نرخ دلار تلگرامی و ایجاد نابسامانی ارزی در کشور و تضعیف پول ملی توسط مدیریت فعلی مس، حتی گلایه مقام معظم رهبری را نیز در پی داشته است!

برچسب ها: سازمان بورس مجید عشقی شرکت ملی مس
ارسال نظر
آخرین اخبار