۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
تعداد بازدید: ۱۲۰۷۴۵
اول سال، قیمت دلار را ۳۶۵۰۰ کرده بودند که با نامه فاطمی امین، این نرخ به ۲۸۵۰۰ بازگشت. نامه قالیباف، قیمت دلار را برای فروش این محصولات به داخل، روی ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان خواهد برد.
کد خبر: ۳۱۱۴۲

نامه رئیس مجلس برای گران‌سازی/فروش محصولات داخلی به قیمت جهانی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، محصولات خود را با قیمت‌های جهانی به داخل کشور می‌فروشند. یعنی صبح به صبح قیمت‌های جهانی را چک می‌کنند، این قیمت‌ها را که به دلار است، ضربدر قیمت دلار می‌کنند و تازه این آغاز کار است. قیمت جهانی ضربدر قیمت دلار می‌شود قیمت پایه. یعنی چه؟ یعنی تولیدکنندگان ایرانی باید بروند در بازار حراجی به اسم بورس کالا با یکدیگر رقابت کنند و به بالاترین قیمت، محصول پالایشی و پتروشیمی را بخرند.اول سال، قیمت دلار را ۳۶۵۰۰ کرده بودند که با نامه فاطمی امین، این نرخ به ۲۸۵۰۰ بازگشت. نامه قالیباف، قیمت دلار را برای فروش این محصولات به داخل، روی ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان خواهد برد.

افزایش وحشتناک قیمت محصولات وابسته به فرآورده‌های پتروشیمایی و پاالایشی

این یعنی افزایش وحشتناک قیمت محصولات وابسته به فرآورده‌های پتروشیمایی و پاالایشی. البته این سکه، یک روی دیگر هم دارد. طبق صورت مالی پالایشگاه اصفهان، هر یک درصد افزایش نرخ تسعیر ارز، سود این پالایشگاه را یک درصد افزایش می‌دهد. یعنی افزایش نرخ تسعیر دلار از ۲۸۵۰۰ به ۳۸۵۰۰، درست است که تورم وحشتناکی به مردم تحمیل می‌کند، اما سود این شرکت‌ها را ۳۵ درصد افزایش خواهد داد.بورس برای عده‌ قلیلی سبز اما زندگی اکثریت مردم سرخ می‌شود!

برچسب ها: پتروشیمی ها صنعت پتروشیمی محصولات پتروشیمی رئیس مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار