۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
تعداد بازدید: ۸۸۱۳۶
واکنش قاطع پلیس به اقدام طالبان:
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط با اقدام نسنجیده و مغایر با اصول بین الملل نیروهای طالبان در مرز ایران توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۳۱۱۸۱

اجازه تعدی به احدی نمی‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سردار قاسم رضایی در ارتباط با اقدام نسنجیده نیرو‌های طالبان در مرز ایران گفت: حدود ساعت ۱۰ امروز (۶ خرداد ماه) نیرو‌های طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

وی در ادامه توضیح داد: بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، بر اساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه ۱ تذکرات لازم به نیرو‌های مهاجم داده شده است. اما متأسفانه مجدداً از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری‌ها ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور همچنین عنوان کرد: در پی شروع درگیری‌های مرزی از سوی طالبان، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان ابلاغ و تأکید نموده‌اند شجاعانه و قاطعانه از مرز‌ها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرز‌ها را ندهند".

گفتنی است، در این دستور تاکید شده است که نیرو‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند.

/مهر

برچسب ها: طالبان افغانستان نیروی انتظامی سردار احمدرضا رادان
ارسال نظر
آخرین اخبار