۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
تعداد بازدید: ۴۳۳۳۴۵
پس از یکسال، هنوز دستور شخص اول دولت بر زمین مانده است! چرا با وجود اینکه آقایان در جریان نواقص و خلاهای قانونی بودند، طوری برنامه‌ریزی نمودند که رئیس‌جمهور بر روی پله‌های معدن سونگون و در جمع پرسنل، خبر از نهایی شدن استقلال مس آذربایجان بدهد؟ آیا عمدی در کار بود تا مردم منطقه و پرسنل مس سونگون در مورد دولت و نظام ذهنیت منفی پیدا کنند؟
کد خبر: ۳۱۲۰۴

5+1سئوال از چرایی عدم اجرای دستور رئیس‌جمهور/ ایجاد دوقطبی آذربایجان - کرمان به چه قیمت ؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از بیداری آذربایجان، استقلال مس آذربایجان بحث داغی است که از ماه‌ها پیش مطرح بوده و با سفر سال گذشته‌ رئیس‌جمهور به معدن سونگون و طرح موضوع استقلال از زبان ایشان، پررنگتر شد.
همگان انتظار داشتند با آن صراحت لهجه‌ای که رئیس‌جمهور در جمع کارگران معدن سونگون داشت، از فردای آن روز، شرکت مس آذربایجان فعالیت مستقل خود را آغاز کند ولی تا امروز فقط شاهد وعده‌های توخالی از طرف مدیران استانی و مدیران مس ایران بوده‌ایم؛ به راستی علت این تاخیر در استقلال مس آذربایجان چیست؟
بر اساس بررسی‌های بعمل آمده، واقعیت این است که علی رستمی در مورد طرح استقلال مس آذربایجان نیز همانند طرح غدیر، فقط دنبال حفظ پست و مقام خود و تیمش بوده است. استقلال مس و ایجاد شرکت بهره‌برداری مستقل، از همان ابتدا قابل طرح نبوده مگر با مصوبه‌ی مجمع عمومی مس!
فریب افکار عمومی در موضوع استقلال مس آذربایجان!
فلذا عابدین خرم، محمد کلامی، علی رستمی و مجید هدایت بایستی به سئوالات زیر پاسخ دهند:
۱. چرا این افراد با وجود اطلاع از این امر، بدون مصوبه مجمع و فقط با تصویب در هیات مدیره، دنبال استقلال بوده‌اند؟!

همگان انتظار داشتند با آن صراحت لهجه‌ای که رئیس‌جمهور در جمع کارگران معدن سونگون داشت، از فردای آن روز، شرکت مس آذربایجان فعالیت مستقل خود را آغاز کند ولی تا امروز فقط شاهد وعده‌های توخالی از طرف مدیران استانی و مدیران مس ایران بوده‌ایم؛ به راستی علت این تاخیر در استقلال مس آذربایجان چیست؟

 
۲. چرا پس از اعلام نظر سازمان بورس در خصوص ضرورت اخذ مجوز از مجمع، علی رستمی هیچ درخواستی برای برگزاری مجمع فوق‌العاده ننموده است؟
۳. چرا آقای استاندار و معاون اقتصادی‌اش، قبل از بررسی دقیق موضوع، بارها ضمن اعلام برطرف شدن موانع، قول استقلال قریب‌الوقوع مس آذربایجان را داده‌اند؟! اگر این مصاحبه‌ها، به سخره گرفتن افکار عمومی نیست! پس چه می‌تواند باشد؟
۴. چرا این افراد با وجود اینکه در جریان نواقص و خلاهای قانونی در مسیر استقلال سونگون بودند، طوری برنامه‌ریزی نمودند که رئیس‌جمهور نیز بر روی پله‌های معدن سونگون و در جمع پرسنل، خبر از نهایی شدن استقلال مس آذربایجان بدهد و اکنون پس از یکسال، هنوز اتفاقی نیافتاده و دستور شخص اول دولت بر زمین مانده است؟! آیا عمدی در کار بود تا مردم منطقه و پرسنل مس سونگون در مورد دولت و نظام ذهنیت منفی پیدا کنند؟
۵. آیا هدف از این برنامه‌ریزی، کمک به استقلال سونگون بود یا جلوگیری از آن؟
۶. آیا بهتر نیست متن نامه سازمان بورس در خصوص عدم امکان استقلال بدون اخذ مصوبه مجمع عمومی منتشر شود؟
با توضیحات بالا، قطعا شخص علی رستمی و مجید هدایت، مقصرین اصلی در عدم استقلال مس و عدم اجرای دستور صریح رئیس‌جمهور بوده و بایستی در این مورد توضیح دهند و خودشان و عامل اصلی‌شان در منطقه یعنی عباس‌زاده از متهم نمودن افراد مختلف و ایجاد دوقطبی آذربایجان - کرمان دست بردارند و در مقابل، جناب استاندار بجای تعریف و تمجید از مدیریت رستمی و عباس‌زاده، در سمت مردم ایستاده و در این خصوص مطالبه‌گری نماید.
با توجه به موارد فوق و مطالبه صریح مردم منطقه و همچنین عدم پاسخگو بودن مدیرعامل مس ایران در برابر رسانه‌ها و افکار عمومی که آنهم ریشه در حمایت بی حد و مرز استاندار از وی دارد، انتظار داریم نهادهای نظارتی، سازمان بازرسی و دادگستری استان بعنوان مدعی‌العموم ضمن ورود به موضوع، مانع از رویه غلط در فرایند استقلال مس آذربایجان و بخصوص فریب افکار عمومی شوند.


برچسب ها: رئیس جمهوری آذربایجان کرمان مس کرمان
ارسال نظر
آخرین اخبار