۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید: ۹۱۲۳۴
رئیس مرکز سیمافیلم گفت: انحصار استفاده از بازیگران تهرانی در سریال‌ها شکسته خواهد شد و از بازیگرانی استانی هم استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۲۱۵

شکستن انحصار استفاده از بازیگران تهرانی در سریال‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی نقویان، رئیس مرکز سیمافیلم درباره استفاده از بازیگران تئاتر در تولید مجموعه‌های تلویزیونی گفت: ان‌شاء‌الله این انحصار در استفاده از بازیگران تهرانی شکسته خواهد شد و بعد از این از بازیگرانی استانی و شهرستانی هم در سریال‌های تلویزیونی استفاده خواهد شد.

رئیس مرکز سیما فیلم اظهار کرد: در سند تحول ابلاغ شده به بخش‌های مختلف صداوسیما، دوتا شاخصه مهم این سند یعنی هویت و عدالت تحول دارد. حالا باید دید این هویت و عدالت چه کمکی می‌کند به برنامه سازی و سریال سازی که ماموریت مرکز سیما فیلم است.

نقویان ادامه داد: شخصیت‌های ما باید هویت ایرانی پیدا کند که سه تا شاخصه دارد بحث اسلامی‌بودن، ملی بودن و انقلابی بودن که این شاخصه بحث هویت را تشکیل می‌دهد که ما در شخصیت‌ها و قهرمان‌های سریال‌های خودمان سعی می‌کنیم به آن توجه شود. اما چیزی که به این بحث مرتبط می‌شود بحث عدالت است. عدالت شعار سیما فیلم نیست بلکه در مدیریت جدید صداوسیما رخ می‌دهد و آن شکستن انحصار است. 

وی افزود: شکستن انحصار به این شکل است که ما از معدود افرادی که کارگردانی، تهیه کنندگی یا بازیگری می‌کنند دایر خود را وسیع‌تر کنیم. فرصت خیلی زیادی در شهرستان‌ها وجود که متاسفانه از آن‌ها استفاده نمی‌شود نشست که برگزار کردیم گام اول بود برای اینکه به صورت واقعی از این هنرمندانی که خارج از تهران هستند بتوانیم استفاده کنیم.

نقویان درباره عملیاتی شدن این انحصار شکنی گفت: دو پیشنهاد عملی داریم یک گروهی را با همین اعضای که برندگان جشنواره تئاتر فجر بودند تشکیل بدهیم که فعالیت‌های خود را به روز در این گروه اعلام کنند و ما هم فعالیت‌های که انجام می‌دهیم را در این گروه اعلام می‌کنیم و در واقع این‌ها مطلع می‌شوند و این‌ها را به طرح‌های مختلف وصل می‌کنیم. یک بخش دیگر این است که آلبوم تصویری از این‌ها می‌سازیم دسترسی به این‌ها به سرعت انجام نمی‌شود به علت مسافتی که نسبت به تهران دارند، این دو تا کار، یککار عملی است که قرار است انجام شود.

رئیس مرکز سیمافیلم گفت: از تهیه کنندگان و کارگردان‌ها می‌خواهیم که در سریال‌ها از بازیگران جدید استفاده کنند. مثل سریال نون خ که اتفاق افتاد، و بنا داریم از این جنس سریال‌ها را افزایش دهیم که نمونه‌اش در مشهد و یزد دارد ساخته می‌شود.

او در پایان بیان کرد: این انحصار در جغرافیای ساخت سریال‌ها خواهد شکست و شکست انحصار به این معنی نیست که ما چهره‌های شناخته شده را کنار بگذاریم. حجم تولیدات آنقدر زیاد است که اگر ما این انحصار را بشکنیم هیچکس بیکار نمی‌شود بلکه بیکار‌ها هم سرکار مشغول می‌شوند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: سریال سریال تلویزیونی بازیگران بازیگران سینما و تلویزیون
ارسال نظر
آخرین اخبار