۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
تعداد بازدید: ۱۷۸۵۵۹
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: به دنبال حوادث روز جمعه پنجم آذر در بستر رودخانه زاینده‌رود در اصفهان، آسیبی به پل‌های تاریخی این شهر وارد نشده است.
کد خبر: ۳۱۲۳

پل‌های تاریخی اصفهان سالم هستند

به گزارش پایگاه خری تحلیلی خطوط ، سرهنگ عبدالرضا بافرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مراقبت‌ها و پایش انجام‌شده نشان می‌دهد که در حوادث دیروز جمعه در شهر اصفهان که در بستر زاینده‌رود و در محدوده پل‌های خواجو، فردوسی، جوبی (چوبی) و سی‌وسه‌پل اتفاق افتاد هیچ‌یک از پل‌های تاریخی دچار آسیب نشده است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به حضور شماری از کشاورزان و مردم در بستر رودخانه زاینده‌رود در حدود ۲ هفته گذشته، یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان در محل پل‌های تاریخی استقرار داشتند و به‌طور مداوم آن‌ها را پایش می‌کردند.

بافرانی خاطرنشان کرد: جمعه هفته گذشته مصادف با ۲۸ آبان که جمعی از مردم و کشاورزان در جوار پل خواجو و بستر زاینده‌رود حضور یافتند، یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان در این محل و همچنین پل‌های جوبی (چوبی) و سی‌وسه‌پل مستقر شد و آن‌ها را زیرپوشش چتر حمایتی خود قرارداد تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

وی اضافه کرد: دیروز جمعه نیز با توجه به‌اتفاق هایی که در بستر زاینده‌رود و در نزدیکی پل‌های تاریخی اصفهان افتاد، یگان حفاظت میراث فرهنگی در مکان پل‌ها حتی پل‌های مارنان و شهرستان نیز استقرار یافت تا مانع از آسیب رسیدن احتمالی به آن‌ها شود.

بافرانی درباره حضور تعداد زیادی از افراد بر روی پل خواجو در روز ۲۸ آبان، تصریح کرد: این پل در قدیم نیز محل استقرار مردم برای مشاهده مراسم بود و حتی تا چند دهه پیش نیز وسایل نقلیه از روی آن عبور می‌کرد بااین‌حال ممکن بود در جمعه هفته گذشته در صورت تداوم حضور جمعیت زیاد بر روی پل، آسیب‌هایی به آن وارد شود.

پل‌های تاریخی شهر اصفهانِ شامل خواجو، سی‌وسه‌پل، ما رنان، چوبی و شهرستان ازجمله کانون‌های گردشگری و جذاب برای گردشگران هستند.

جمعه ۲۸ آبان امسال جمعی از مردم و کشاورزان با حضور گسترده و آرام خود در بستر زاینده‌رود و در جوار  پل خواجو مطالبه خود مبنی بر احیای این رودخانه و رهاسازی آب را مطرح کردند.

با وجودیکه کشاورزان اصفهان سوم آذر با انتشار بیانیه ای، چادرهای خود را از بستر زاینده رود جمع کردند اما دیروز جمعه پنج آذر عده‌ای در بستر این رودخانه حضور یافتند که به حوادث و درگیری‌هایی منجر شد./ ایرنا

برچسب ها: استان اصفهان زاینده‌رود خشکی زاینده رود کشاورزان آثار باستانی
ارسال نظر
آخرین اخبار