۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
تعداد بازدید: ۲۲۳۴۰۷
مدیرکل دفتر بهره‌برداری وزارت صمت در گفتگو با خطوط خبر داد؛
مدیرکل دفتر بهره‌برداری وزارت صمت گفت: تمامی فرآیندهای صدور مجوزها به صورت الکترونیکی در آمد و متقاضیان وارد این عرصه شدند. درواقع این ابتدا زیرساخت هوشمندسازی در حوزه معدن است.
کد خبر: ۳۱۲۳۹

رشد 5 درصدی افزایش تولید در سال 1401/الکترونیکی شدن تمامی فر‌آیندهای صدور مجوز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی حمیدی مدیرکل دفتر بهره‌برداری وزارت صمت در حاشیه نکوداشت روز ملی معدن به خبرنگار خطوط در خصوص اقدامات انجام شده برای افزایش بهره‌وری در حوزه معدن گفت: در راستای رشد تولید و بهره‌وری بهینه از حوزه معدن سعی بر آن بود که  ابتدا یک دیتای کامل و جامعی از اطلاعات معدنی و مجوزهای صادره داشته باشیم. در این راستا تمامی فرآیندهای صدور مجوزها به صورت الکترونیکی در آمد و متقاضیان وارد این عرصه شدند. درواقع این اولین زیرساخت هوشمندسازی در حوزه معدن است.

وی ادامه داد: معتقدیم که با هوشمندسازی در حوزه معدن و جمع‌آوری این داده‌ها، تصمیم‌گیری درست و صحیحی در حوزه معدن صورت می‌گیرد.

ابلاغ حقوق دولتی به صورت الکترونیکی برای اولین بار

مدیرکل دفتر بهره‌بهرداری وزارت صمت در خصوص تاریخ شروع این روش مطرح کرد: این کار از سال 1401 به صورت جدی پیگیر و درصد قابل توجهی نیز انجام شده است از جمله محاسبه و ابلاغ حقوق دولتی به صورت الکترونیکی برای اولین بار انجام شد.

حمیدی ادامه داد: آمار رشد تولید براساس ظرفیت‌سنجی حوزه معدن، صنایع پایین دستی و همچنین عارضه‌یابی معادنی که غیر فعال بودند، است. دلایل این موارد براساس دسته‌بندی‌های مختلف از جمله کمبود ماشین‌آلات، عدم نیروهای متخصص و عدم تکنولوژی، مشخص و سعی کرده‌ایم سیاست‌هایمان را بر این اساس انجام دهیم.

وی مطرح کرد: به همین دلیل بحث تحویل ماشین‌آلات را از سال  1401 به جد پیگیر بوده‌ایم. خوشبختانه رشد بسیار خوبی در تامین ماشین‌آلات چه ساخت داخل و چه در بحث واردات داشته‌ایم. که نتیجه آن منجر به رشد نزولی قیمت ماشین‌آلات، هزینه معدن کاری و برگزاری کمیته‌های تعامل با دستگاه‌های مختلف در راستای حل مشکلات بهره‌برداران معادن و موارد دیگری که جز برنامه‌های معاونت صمت بوده است، شد.

رشد 5 درصدی افزایش تولید در سال 1401

این مقام مسئول با اشاره به افزایش تولید، بیان کرد: در سال 1401 با رشد 5 درصدی افزایش تولید نسبت به سال 1400 روبه‌رو بوده‌ایم و این برنامه را در سال 1402 ادامه خواهیم داد تا انشاالله شعار سال محقق شود.

حمیدی در خصوص برنامه هفتم گفت: در حال تهیه و تدوین برنامه استراتژیک وزارت صمت و معاونت معدنی مطابق با برنامه توسعه هفتم هستیم. هنوز تاثیرگذاری برنامه ششم باقی مانده و براساس آن تصمیم گیری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه توسعه هفتم را مطالعه کرده‌ایم، بسیار برنامه خوبی و در حال تطبیق دادن با شرایط خودمان هستیم.

مدیرکل دفتر بهره‌برداری وزارت صمت در خصوص بحث صدور پروانه‌ها مطرح کرد: بحث های صدور پروانه را از حوزه اکتشاف تا بهره‌برداری زیاد مدنظر نداریم. در حال حاضر بحث ما در خصوص آمار و رشد تولید ماده معدنی است.

برچسب ها: وزارت صمت روز ملی معدن #صنایع معدنی #وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال نظر
آخرین اخبار