۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
تعداد بازدید: ۱۸۲۸۵۲
«رضا مراد صحرایی» با ۱۷۰ رای موافق، ۸۰ رای مخالف از نمایندگان حاضر در مجلس رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد.
کد خبر: ۳۱۲۴۲

جزییات بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش /نگران اطرافیان و حلقه نزدیک به صحرایی هستیم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برنامه‌ها و صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حال بررسی است.

قرار بود حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برای دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس حضور یابد اما محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور پیدا کرده است.

همچنین محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در صحن مجلس حضور دارد.

رئیس جمهور چرا به مجلس نیامد؟

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره دلیل عدم حضور رئیس جمهور در مجلس گفت: قرار بود امروز رئیس جمهور برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس حضور پیدا کند و در پایان هم از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند. به دلیل آنکه تدوین برنامه هفتم توسعه نهایی نشده و به همین دلیل تقدیم آن به مجلس نیز به تاخیر افتاده است، برنامه حضور رئیس جمهور در مجلس لغو شد.

در ابتدا رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش این کمیسیون را قرائت کرد و بر اساس گزارش این کمیسیون صلاحیت صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش تایید شد.

در ادامه موافقان و مخالفان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه گفتند؟ ‌

در ادامه جلسه، مخالفان وزیر پیشنهادی پشت تریبون قرار گرفتند و از دلایل خود در مخالفت با رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مطرح کردند.

نگران اطرافیان و حلقه نزدیک به صحرایی هستیم

علی خضریان در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: صحرایی از ۱۴ فروردین امسال سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد و متأسفانه همان تیم و حلقه ضعیف که در دوران یوسف نوری در وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کردند، همچنان جزو حلقه نزدیک و دوستان صحرایی هستند و برای رأی اعتماد وی تلاش می‌کنند. شنیده‌ها حاکی از آن است که صحرایی هم می‌خواهد با همان تیم کار کند و این تیم همان کسانی بودند که عملکرد ضعیفی داشتند. ما نگران اطرافیان و حلقه نزدیک به صحرایی هستیم که مسبب وضع موجود این وزارتخانه هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صحرایی از زمانی که سرپرست وزارت آموزش و پرورش شده است آنقدر غرق رایزنی شده که از مسائل وزارت آموزش و پرورش غافل شد و گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که به دلیلی بی تجربگی‌ها، امتحانات نهایی امسال با تأخیر فراوان برگزار شد و باعث ایجاد استرس برای دانش آموزان شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با رفتن یک وزیر و آمدن یک وزیر دیگر، مشکلات وزارت آموزش و پرورش حل نمی‌شود و مهم آن است که ساختارها تغییر کند و اگر قرار باشد همین مسیر طی شود، چاره‌ای جز تغییر وز را در مجلس وجود ندارد.

خضریان گفت: علیرغم اینکه یکسال از انتصاب صحرایی به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد اما تعداد زیادی از عناصر شناسنامه دار غرب‌گرا و تابلودار جریان اصلاحات در این مجموعه جابجا نشده‌اند و با وجود آنکه وی هنوز بعد از ۱۳ ماه از تصدی در دانشگاه فرهنگیان نتوانسته است تیم مناسبی را برای کمک به خود جمع آوری کند، چگونه می‌خواهد در وزارتخانه آموزش و پرورش تحول ایجاد کند و تیمی حرفه‌ای روی کار بیاورد؟

صحرایی اشراف لازم به مسائل دستگاه تعلیم و تربیت ندارد

سیدعلی موسوی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: بزرگترین نقد بنده به گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش آن است که وی سابقه اجرایی لازم را ندارد و از بدنه آموزش و پرورش نیست و نمی‌تواند درک جامعی از مسائل این وزارتخانه داشته باشد.

وی بیان کرد: مدیریت و سکانداری وزارتخانه مهم آموزش و پرورش مستلزم توانمندی‌های اجرایی به مراتب بالاتری است که در سوابق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دیده نمی‌شود. صحرایی اشراف لازم به مسائل دستگاه تعلیم و تربیت ندارد و با وی قطعاً در وزارت آموزش و پرورش درجا می زنیم.

موسوی گفت: رتبه بندی معلمان یک مسئله بسیار مهم است که در برنامه‌های گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش نکته‌ای راهگشا در این خصوص مشاهده نکردیم و به نظر می‌رسد همان بی برنامگی را می‌خواهد ادامه دهد.

 

برچسب ها: محمد حسینی محمد مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وزارت آموزش و پرورش رضا مراد صحرایی
ارسال نظر
آخرین اخبار