۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
تعداد بازدید: ۱۲۹۲۹۲
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این که برنامه مشابه پالایشگاه شازند در سایر پالایشگاه‌های موجود وجود دارد، گفت: در پالایشگاه اصفهان عملیات اجرایی شروع شده تا 12 میلیون لیتر نفت کوره تولیدی، کیفی سازی شود.
کد خبر: ۳۱۲۵۶

برنامه افزایش تولید بنزین به پالایشگاه‌های نفت اعلام شد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جلیل سالاری، درباره کیفی سازی محصولات تولیدی پالایشگاه‌های موجود در کشور گفت: در بند (ر) تبصره یک قانون بودجه امسال بر کیفی سازی فرآورده‌های تولیدی این پالایشگاه‌ها تاکید شده که به بخش خصوصی واگذار شده اند؛ از محل تخفیف پنج درصدی نرخ خوراک که برای پالایشگاه‌ها اعمال می‌شد، سهامداران پالایشگاه‌ها را مکلف کردیم که طرح جامعی برای کیفی سازی داشته باشند.

وی اضافه کرد: عملیات بخشی از این پروژه‌ها آغاز شده و بخشی دیگر در مرحله مطالعاتی قرار دارد. در هفته نخست اردیبهشت جلسه‌ای را با مدیران عامل شرکت‌های پالایشی و مجریان طرح‌ها برگزار کردیم که برنامه زمان بندی مشخص شد و قرار است ماهانه پایش شود. این بند قانونی، انگیزه‌ای برای اجرای طرح‌های زیست محیطی و ارتقای کیفی خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: ۴۵ تا ۴۶ میلیون لیتر نفت کوره در مجموعه‌های پالایشگاهی تولید می‌شود که باید مدیریت شود؛ این موضوع در مجموعه پالایشگاه شازند اجرا شده و توانستیم به استانداردهای IMO برسیمو سهم نفت کوره از تولیدات این پالایشگاه، از ۲۸ درصد به زیر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این که برنامه مشابه پالایشگاه شازند در سایر پالایشگاه‌های موجود وجود دارد، گفت: در پالایشگاه اصفهان عملیات اجرایی شروع شده تا ۱۲ میلیون لیتر نفت کوره تولیدی، کیفی سازی شود.

وی درباره کیفی سازی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه هم گفت: مواردی مربوط به کیفی سازی نفتا و بنزین، تامین خوراک پتروشیمی‌ها و همچنین طرح‌هایی برای افزایش تولید بنزین برنامه ریزی شده است.

برچسب ها: #جلیل سالاری #تولید بنزین #شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی
ارسال نظر
آخرین اخبار