۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۱۳۹۴۵۷
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن اعلام کرد: موضوع کاهش دانشجوهای رشته معدن به عنوان یک چالش شناسایی و به این نتیجه رسیدیم که باید مشوق داشته باشیم. بهترین مشوق نیز بازار کار است ، یعنی اگر بازار کار جاذبه داشته باشد، جوانان ما به دلخواه جذب این رشته می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۳۷۲

 تمام فرآیندهای خدمات مهندسی باید هوشمند شود/صنعت معدن به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

جذب دانشجو با دانشگاه و جذب مهندس با بهره‌برداران است/بازار کار جاذبه داشته باشد جوانان به دلخواه جذب می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رضا بسطامی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در گفتگو با خطوط با تکذیب موضوع حذف رشته‌ مهندسی معدن از دانشگاه گفت: رشته مهندسی معدن در دانشگاه حذف نمی‌شود فقط موضوع این است که متقاضیان جذب این رشته در دانشگاه کمتر شده اما در حال حاضر مشکلی نیست و به تعداد کافی مهندس‌های رشته معدن با تمام گرایش‌ها وجود دارند.

گواهی کارآموزان حوزه معدن تبدیل به سابقه می‌شود

وی ادامه داد: برای اتصال مهندسان فارغ‌التحصیل شده به جامعه معدنی، موضوع کارآموزی را در پی داریم، این دوستان تحت عنوان کارآموز سه دوره را می‌گذرانند: دوره تئوری و آموزش‌های تئوری، عملی و مهارتی. پس از گذراندن این دوران گواهی معتبر به آن‌ها داده شده و این گواهی تبدیل به سابقه می‌شود یعنی این افراد به راحتی می‌توانند با گذراندن 3 دوره درخواست پروانه اشتغال دهند و سپس جذب بازار کار شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مطرح کرد: طبق جلساتی که با دانشگاه‌های متعدد برگزار کردیم، موضوع کاهش دانشجوهای رشته معدن را به عنوان یک چالش شناسایی و به این نتیجه رسیدیم که باید مشوق داشته باشیم. بهترین مشوق نیز بازار کار است یعنی اگر بازار کار جاذبه داشته باشد، جوانان ما به دلخواه جذب این رشته می‌شوند.

معدن به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

بسطامی گفت: خوشبختانه طی این چند سال توجه ویژه‌ای به بخش معدن شده و معدن بیشتر در راستای مهندسی و هوشمند شدن پیش می‌رود.  

وی ادامه داد: درصد جذب شدن نیرو در سازمان نظام مهندسی معدن در مقایسه با سایر نظام مهندسی‌ها به مراتب بیشتر است.

هیچ فرایندی خارج از هوشمندسازی کاری انجام نخواهد داد

بسطامی گفت: در نظام مهندسی معدن از ابتدای سال موضوع هوشمندسازی را کاملا پیاده کردیم. کل کشور ابلاغ شده که تمام فرآیندهای اجرای خدمات مهندسی باید هوشمند شود. این موضوع در استان‌ها در حال پیگیری است. در حدود 80 درصد شاهد موفقیت این روش بودیم، هیچ فرایندی در یکی دوماه آینده خارج از هوشمندسازی کاری انجام نخواهد داد.

وی در خصوص جذب دانشجوها گفت: جذب دانشجو با دانشگاه و جذب مهندس با بهره‌برداران است، اما وظیفه ما ارائه خدمات مهندسی به حوزه معدن توسط مهندسانی است که از دانشگاه می‌آیند. در نظام مهندسی معدن زمینه‌های طراحی، نظارت، اجرا و آموزش این موارد را دسته‌بندی و بعد از این دانشجوها با آموزش کامل و آشنایی بیشتر با کار، با دارا بودن پروانه اشتغال می‌توانند خدمات مهندسی را به معدن‌کاران و جامعه مواد معدنی ارائه دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در خصوص همایش رو ملی معدن بیان کرد: امسال همایش معدن رضایت بخش بود، انتظار می‌رود در سال‌های آتی یک مقدار دانشجوها، مهندسان و بهره‌برداران این حوزه بیشتر شرکت کنند به طوری که جای صندلی خالی نباشد.

برچسب ها: نظام مهندسی قانون نظام مهندسی روز ملی معدن #صنایع معدنی #وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال نظر
آخرین اخبار