۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
تعداد بازدید: ۱۷۱۷۶۰
بهرامن گفت: برای استفاده از دخایر ملی هر کشوری یک استانداردهایی وجود دارد، متاسفانه هنوز به این استانداردها نرسیدیم. به دلیل آنکه هنوز این موضوع را جدی نگرفته‌ایم.
کد خبر: ۳۱۴۴۶

توسعه‌ بدون برنامه راهبردی امکان ندارد/هنوز معدن را جدی نگرفته‌ایم! + فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در حاشیه روز ملی نکوداشت معدن در گفتگو با خبرنگار خطوط گفت: در سال 67، اول خرداد را به عنوان روز معدن مشخص کردند. بر این اساس از سال 1402 مجددا قرار بر این شد که این روز احیا شود تا بتوانیم برای این ثروت الهی یک جشن ملی بگیریم. بخش معدن همیشه تامین‌کننده مواد اولیه صنایع است چون مواد معدنی قابل استفاده مستقیم برای بشر نیستند، لذا در کنار صنایع، بخشی از نیازهای بشر را در این مسیر تامین می‌کنند.

متولی بخش معدن وزارت صمت است

وی با اشاره به اینکه متولی بخش معدن وزارت صمت است، ادامه داد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی متولی بخش معدن، وزارت صمت است. این متولی است که باید برنامه‌ریزی‌های مختلف در این حوزه داشته و پیگیری کند. بخش معدن همیشه یک برنامه راهبردی دارد. این برنامه ر اهبردی ما نسبت به آینده است، همیشه نسبت به آینده مسائل را تعریف می‌کنیم.

رئیس خانه معدن ایران مطرح کرد: تمامی کشورها یک روزی را به عنوان روز معدن انتخاب و در همان روز برنامه‌های راهبردیشان را نیز تعریف می‌کنند. یکی از این برنامه راهبردی به گذشته بر می‌گردد، یعنی (چه کردیم؟) و یکی دیگر به آینده که باید (چه کنیم؟)

معدن را جدی نگرفته‌ایم

بهرامن گفت: قاعدتا در کشور حوزه معدن اثرگذار بوده، اما کافی نبوده است. به هر حال برای استفاده از دخایر ملی هر کشوری یک استانداردهایی وجود دارد، متاسفانه هنوز به این استانداردها نرسیدیم. به دلیل آنکه هنوز این موضوع را جدی نگرفته‌ایم.

وی در خصوص برنامه راهبردی حوزه معدن گفت: بدون برنامه راهبردی توسعه‌ای در بخش معدن نخواهیم داشت. باید فرض کنیم که در 20 سال آینده صنعت مالی ما کجا است؟ همچنین در صنایع کشورهای منتطقه چه سهمی داریم؟ این‌ موارد نیازمند کار کارشناسی و راهبردی هستند. با وجود یک برنامه راهبردی هم تامین‌کننده صنایع خودمان و هم تامین‌کننده صنایع در کشورهای حاشیه باید باشیم.

بدون برنامه‌ی راهبردی نمی‌تواینم به اهدافی برسیم

رئیس خانه معدن ایران در ادامه بیان کرد: اگر فعالیت‌های امروزمان را با ده سال قبل مقایسه کینم، مسیر رو به رشدی را در بخش معدن کشور داشتیم، توانستیم به ارزش افزوده بها دهیم، با این وجود یک برنامه راهبردی پیش می‌آید. بدون برنامه‌ی راهبردی نمی‌تواینم به اهدافی برسیم.

برنامه یکساله بخش معدن معنا ندارد

بهرامن در پایان گفت: متولی بخش معدن همیشه باید برنامه‌هایش نسبت به آینده تعریف شود. برنامه یکساله بخش معدن معنا ندارد. این برنامه فقط  جهت مهیا کردن فضاها برای توسعه و از بین بردن چالش‌های کوچک است، باید یک برنامه درازمدتی را برای معدن تعریف کنیم.

برچسب ها: روز ملی معدن #صنایع معدنی #وزارت صنعت، معدن و تجارت #مواد معدنی بهرامن خانه معدن
ارسال نظر
آخرین اخبار