۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
تعداد بازدید: ۱۲۷۹۳۲
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد نوسازی شده در بافت فرسوده تا پایان امسال خبر داد
کد خبر: ۳۱۵۵۸

بسته تشویقی نوسازی در ۴۰ شهر اجرایی شد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد نوسازی شده در بافت فرسوده تا پایان امسال خبر داد و گفت: در برنامه نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده نوسازی ۶۰۰ هزار واحد برای چهار سال دولت سیزدهم سیاستگذاری شد که با مشوق‌های برنامه‌ریزی شده از جمله بسته تشویقی ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های فرسوده انتظار است تا نوسازی در بافت‌ها سرعت ویژه‌ای پیدا کند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه در بافت فرسوده برخلاف بخش‌های دیگر نهضت ملی، مالکیت زمین و املاک از آن مردم است و دولت بستر کار را فراهم می‌کند، توضیح داد: با توجه به اینکه میدان کار در دست بخش خصوصی و مالکیت از آن مردم است راهبرد ما مردمی‌سازی با تدوین بسته تشویقی مؤثر و رفع موانع کار است.

آئینی تصریح کرد: در موضوع بسته‌های تشویقی، بسته اداری کار، مجوزها، تخفیف‌ها و تسریع در صدور آنها، تسیهلات مالی و همچنین بسته ۱۹ بندی شهرسازانه در حال پیگیری است.

رشد ۳۰۰ درصدی صدور پروانه در شهر تهران با اجرای بسته تشویقی نوسازی

وی روند تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده را با اجرای بسته تشویقی تشریح کرد و افزود: در شهرهایی که بسته‌های تشویقی را اجرایی کردند عملکرد نوسازی رشد قابل‌ملاحظه‌ای یافت. به عنوان نمونه در شهر تهران، در فروردین و اردیبهشت امسال نزدیک به ۳۰۰ درصد رشد پروانه داشتیم.

اجرای بسته تشویقی نوسازی در ۴۰ شهر

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: در ۴۰ شهری که بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده را اجرا کردند شاهد رشدهای قابل توجه هستیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: انتظار داریم تا اکثر شهرداری بسته‌های تشویقی را که تکلیف قانونی است اجرا کنند تا شاهد رشد مناسبی در این بافت‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی سال ۱۴۰۲ سال شکوفایی و نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده خواهیم بود.

برچسب ها: راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی بافت فرسوده نوسازی بافت فرسوده
ارسال نظر
آخرین اخبار