۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
تعداد بازدید: ۴۲۱۴۱
یک فوق تخصص اطفال و کودکان گفت: اجبار به راه رفتن زودتر از موعد در شیرخواران می‌تواند باعث عدم تقارن پا‌ها شود.
کد خبر: ۳۱۶۱۵

آموزش راه رفتن را به شیرخواران تحمیل نکنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، امیرحسین حسینی گفت: گاهی شروع یا تحمیل راه رفتن‌های خیلی زود به شیرخوارن به ویژه در سنین کمتر از ۱۰ یا ۱۱ ماه می‌تواند مشکلاتی مثل پای پرانتزی را برای کودک ایجاد کند، بنابراین آموزش راه رفتن پیش از موعد را به شیرخواران تحمیل نکنید.

حسینی گفت: شیرخواران بالای ۱۸ ماه تا دوسال که به خوبی راه می‌روند، اگر همچنان تحمل وزن خود را ندارند و پرانتزی راه می‌روند، باید پزشک متخصص برای بررسی بیشتر آن‌ها را معاینه کند.

این فوق تخصص اطفال و کودکان  با بیان این که بیماری‌های مختلفی سبب بروز پای پرانتزی در کودک می‌شود، گفت: احتمال ابتلاء به نرمی استخوان، کمبود ویتامین D یا شکستگی‌هایی که در استخوان پا و زانو ایجاد شده است، می‌تواند موجب شود تا کودک پرانتزی راه برود، بنابراین برای درمان باید به محض مشاهده نشانه‌ها، کودک تحت درمان قرار گیرد.

حسینی به والدین توصیه کرد: توجه داشته باشید اگر فقط در یک طرف بدن و یا یک زانو مشکلی مشاهده کردید باید بدانید این مسئله غیر طبیعی و نیازمند درمان است.

این متخصص اطفال و کودکان گفت: استفاده از جراحی‌های ترمیمی و در مواردی که مشکوک به نرمی استخوان و شلی مفصل هستیم بررسی‌های آزمایشگاهی و تجویز دارو از جمله درمان‌های پای پرانتزی است./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: بیماری کودکان کودکان شیر مادر
ارسال نظر
آخرین اخبار