۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
تعداد بازدید: ۱۱۴۹۲۱
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: عرضه زمین اگر واقعاً انجام شود خیلی در این امر تأثیرگذار است، اما ما تا الان اراده‌ای برای این کار از طرف مسئولان مربوطه ندیده‌ایم.
کد خبر: ۳۱۶۶۰

اراده‌ای از طرف مسئولان برای کاهش قیمت مسکن دیده نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، در رابطه با اینکه عرضه زمین چقدر می‌تواند در کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار باشد، گفت: عرضه زمین اگر واقعاً انجام شود خیلی در این امر تأثیرگذار است، اما ما تا الان اراده‌ای برای این کار از طرف مسئولان مربوطه ندیده‌ایم.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمین برای توسعه افقی در کشور ما وجود دارد، تصریح کرد: کل مساحتی که تاکنون در آن ساخت‌وساز شده، حدود دو درصد زمین‌های کشور است، بنابراین امکان اینکه ساخت‌وسازها به صورت یک یا حداکثر دو طبقه باشد وجود دارد.

وی درباره اینکه در چند دهه گذشته جمعیت شهرهای بزرگ بیشتر از دو برابر شده، اما مساحت شهرها تغییر چندانی نکرده است، اظهار داشت: در خیلی از شهرها نیاز به الحاق زمین به محدوده شهری کاملاً محسوس است، اما متأسفانه روندی که در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است روندی بسیار کند است و حتماً باید اصلاح شود.

حاجی دلیگانی با نارضایتی از حجم واگذاری‌های فعلی زمین به نهضت ملی مسکن، تأکید کرد: روند کار خیلی کند است و کار به صورت عملیاتی پیگیری نمی‌شود.

وی مهم‌ترین مانع برای واگذاری زمین در شهرهای بزرگ را عدم موافقت با الحاق زمین به محدوده شهرها دانست و ادامه داد: بنا بر قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی باید هر شش ماه یک بار گزارش اقدامات خود و دیگر دستگاه‌ها در خصوص اجرای قانون را ارائه را دهد، اما تاکنون یک بار هم‌چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: ما کار نظارتی راجع به نحوه، میزان اجرا یا عدم اجرای این موضوع را در مورد قانون جهش تولید مسکن دنبال می‌کنیم./ مهر

برچسب ها: حسینعلی حاجی دلیگانی قیمت مسکن مسئولان
ارسال نظر
آخرین اخبار