۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
تعداد بازدید: ۴۰۲۷۶
یک منتقد سینما گفت: فروش میلیاردی یک فیلم سینمایی به دلیل گرانی بلیط سینما‌هاست؛ اگر فیلم عقاب‌ها امروز بود حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌فروخت.
کد خبر: ۳۱۶۶۷

علت فروش میلیاردی یک فیلم سینمایی، گرانی بلیط است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مصطفی محمودی روزنامه‌نگار، منتقد،  مدرس و پژوهشگر دانشگاه است که  هفته گذشته در یکی از صفحات مجازی خود از معمای عجیب فیلم‌های اکران شده در سینما‌های سراسر کشور نوشت؛ از این جهت به گفتگو با این فعال فرهنگی پرداخته‌ایم. 

محمودی در پاسخ به اینکه آیا در اکران فیلم‌های سینمایی دچار تبعیض شده ایم و آمار درج شده فروش بلیط سینما‌ها را بر چه اساس در صفحه مجازی خود اعلام کرده است؟ گفت: آمار فروش بلیط فیلم‌های اکران شده در سینما‌های سراسر کشور را از مدیریت فروش اکران سینما‌ها یعنی سامانه فروش سمفا استخراج کرده‌ام که این آمار از نظر سازمان سینمایی دقیق‌ترین آمار‌های فروش هستند؛ اما هنگامی که این آمار را با دیگر سایت‌های فروش بلیط سینما مقایسه می‌کردم متوجه شدم این آمار با تغییراتی همراه است که باید این آمار و ارقام به طور دقیق اعلام شوند.

استقبال خوب مخاطبان سینما یک شوخی است

مصطفی محمودی فعال فرهنگی حوزه سینما درباره آمار فروش سینما‌های سراسر کشور و وضعیت استقبال مخاطبان از این عرصه فرهنگی گفت: استقبال خوب مخاطبان از فیلم‌های سینمایی، تنها یک شوخی است و بر اساس آماری که سامانه سمفا اعلام کرده است به طور کلی در سه ماهه اول سال، ۵ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر از فیلم‌های اکران شده روی پرده سینماهای سراسر کشور دیدن کرده‌اند؛ یعنی به طور متوسط، ماهانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از فیلم‌های روی پرده استقبال کردند که این رقم اصلا قابل توجه نیست.

وی ادامه‌داد: اگر جمعیت ایران را ۸۵ میلیون نفر درنظر بگیریم و فکر کنیم که از این تعداد حدود ۷۰ یا ۶۰ میلیون نفر بتوانند فیلم‌های روی پرده سینما را ببینند، ۲۵ میلیون نفر باقی‌می‌مانند که این آمار شامل کودکان زیر ۱۵ سال می‌شود و از این میان باید ماهانه رقم مناسبی برای فروش بلیط سینما‌ها داشته باشیم است.

عامل رکورد فروش فیلم‌ها، گران شدن بلیط سینما‌ها است/ عقاب‌ها ۴۰۰ میلیارد می‌فروخت!

مصطفی محمودی فعال فرهنگی و منتقد سینما گفت: اینکه یک فیلم سینمایی رقم ۱۶۵ میلیارد تومان می‌فروشد به دلیل گرانی بلیط سینما‌ها است؛ در آماری که درحال مطالعه بودم، مشاهده کردم، اگر فیلم عقاب‌ها که همچنان پرمخاطب‌ترین فیلم سینمای ایران است، امروز و با این ارقام فروش داشت، رقمی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌فروخت؛ درنتیجه آن زمان می‌توان متوجه شد که چه تفاوت فاحشی میان تماشاگران فیلم‌های سینمایی عقا‌ب‌ها و فسیل است.

فیلم‌های سینمایی

سینمای بدنه همچنان فیلم کمدی تجاری می‌فروشد!

با بررسی فروش پرمخاطب ترین فیلم‌های سینما در سال گذشته،  به راحتی می‌توان دریافت که فیلم های سینمایی انفرادی، بخارست و سگ‌بند با ژانر کمدی خود جزء خوش فروش‌ترین‌های سال گذشته بوده‌اند که از این جهت به صدر نشینی فیلم‌های کمدی تجاری پرداختیم.

 مصطفی محمودی فعال حوزه فرهنگی و منتقد سینما گفت: اگر نگاهی به فروش فیلم های سینمایی داشته باشیم، میبینیم همچنان مالکیت سینمای ایران، در بحث فروش فیلم‌های بدنه سینما است، لازم به ذکر است که بگویم به کیفیت‌کار‌ها هیچ کاری ندارم، زیرا این موضوع بحث جدایی است؛ اما می‌خواهم بگویم سینمای بدنه همچنان فیلم‌های کمدی تجاری را می‌فروشد و بیشترین تعداد سینما‌ها را می‌تواند در اختیار بگیرد که این موضوع اصلا به نفع اکران نیست؛ به این دلیل که اگر ضائقه یک مخاطب به سمت و سویی حرکت کند، دیگر نمی‌توان آن را تغییر داد. بالاخره حتی اگر این عدالت در اکران هم رعایت شود مخاطب هم مسائلی را رعایت می‌کند که دلایلش را خواهم گفت./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: سینما گرانی بلیت سینما بلیت آمار فروش فیلم
ارسال نظر
آخرین اخبار