۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
تعداد بازدید: ۱۹۰۶۹۴
پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، از اسماعیل سلطانیان به عنوان بازیگری بی‌حاشیه و اخلاقمند در سینمای ایران یاد کرد.
کد خبر: ۳۱۷۰۴

اسماعیل سلطانیان بازیگر بی‌حاشیه‌ای بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کیانوش گرامی درباره ویژگی‌های مرحوم اسماعیل سلطانیان، اظهار داشت: اسماعیل هنرمندی واقعی بود. ما آدم بد در سینما خیلی کم داریم و اسماعیل از خوبان واقعی سینما بود و بی‌حاشیه زندگی می‌کرد.

وی که در مجموعه تلویزیونی همه بچه‌های ما (تاجبخش فنائیان ۱۳۹۷) برای آخری بار در کنار اسماعیل سلطانیان ایافی نقش کرده، افزود: با اسماعیل سلطانیان چند بار همکاری داشتم و بی‌حاشیه بودن و سالم بودن از خصوصیت‌های منحصر به فرد او بود.

بازیگر سریال (پایتخت۱ ۱۳۹۰ سیروس مقدم) ادامه داد: از نظر بازی، اسماعیل سلطانیان در نقش خود بسیار خوب ظاهر می‌شد و به خوبی از عهده نقش‌ها بر می‌آمد.

وی گفت: اسماعیل سلطانیان برای بازی وقت می‌گذاشت و هرگز ندیدم سناریو به دست بگیرد و سر صحنه حفظ کند.

گرامی اظهار داشت: اسماعیل آنقدر توی حس می‌رفت که نقش را مال خود می‌کرد و بازی خیلی روانی داشت.

بازیگر فیلم سینمایی (نارنجی‌پوش ۱۳۹۰ داریوش مهرجویی)، گفت: بیشترین حُسن اسماعیل سلطانیان بدون حاشیه بودن او بود. اخلاقمند بود و با همه عوامل رفتار بسیار پسندیده‌ای داشت و دوست نداشت کسی از او برنجد.

گرامی از اهالی رسانه گلایه کرد و گفت: چرا باید در زمانی به فکر کسانی چون اسماعیل سلطانیان باشید که دیگر در میان ما نیستند؟ چرا این بزرگواران را در زمان حیاتشان آنهایی که متولی سینما و تلویزیون هستند درنمیابند؟ چرا وقتی که هنرمند به رحمت خدا می‌رود سراغش را می‌گیرند؟ رسانه‌های خیلی بیشتر از اینکه باید سراغ هنرمندان بروند و از اوضاع پیشکسوتان این عرصه خبردار شوند.

اسماعیل سلطانیان نیمه شب گذشته ۲۳ خرداد ماه در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

وی فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۹ با تئاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد و همزمان در سال ۱۳۴۹ در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک کرمانشاه یک دورهٔ شش‌ماهه را زیر نظر آتش تقی‌پور گذراند. از دیگر آثار سلطانیان می‌توان به بازی در پایتخت ۲، یوسف پیامبر، مرد هزارچهره، ستایش و قورباغه اشاره کرد./ ایرنا

برچسب ها: بازیگر سینما بازیگر تلویزیون حاشیه سینما
ارسال نظر
آخرین اخبار