۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۱۳۳۲۳۸
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان، گلخانه‌داران و زنبورداران توصیه می شود هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۳۱۷۱۵

کشاورزان و گلخانه‎داران رگبار و وزش باد شدید را جدی بگیرند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، خانم سمانه غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود تا نسبت به شست و شوی درختان و پاکسازی سطوح گلخانه بعد از گردو خاک اقدام شود.

به گفته او، پرورش‌دهندگان ماهی نسبت به افزایش هوادهی استخرهای پرورش آبزیان جهت تامین اکسیژن کافی و بستن دریچه‌ها اقدام کنند.

غلامی ادامه داد: همچنین گلخانه‌داران نسبت به تهویه مناسب و تنظیم شدت نور گلخانه‌ها اقدام کنند و کشاورزان از آبیاری جهت جلوگیری از خوابیدگی محصولان زراعی و ریشه‌کن شدن درختان آسیب‌پذیر در زمان وقوع باد شدید خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، زنبورداران نسبت به کنترل استحکام و تنظیم دریچه‌های زنبور عسل خلاف جهت وزش باد اقدام کنند و همواره تمهیدات لازم جهت جلوگیری از آتش سوزی مراتع را در دستور کار قرار دهند.

براساس نقشه‌های هواشناسی تا روز جمعه در استان‌های اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های زنجان، البرز، قزوین، تهران، سمنان، گیلان و مازندران، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و خیزش  گرد و خاک و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز در استان‌های اردبیل، نوارشمالی آذربایجان غربی و شرقی، ارتفاعات گیلان و مازندران افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی ۵ روز آینده در نیمه شرقی برخی مناطق مرکزی جنوب غرب، سواحل جنوبی بویژه استان‌های بوشهر، خوزستان و ایلام وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می رود.

/باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها: هواشناسی کشاورزی بارش باران وزش باد
ارسال نظر
آخرین اخبار