۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
تعداد بازدید: ۱۰۰۱۴۰
رئیس سازمان نظام پزشکی:
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به افزایش مهاجرت کادر بهداشت و درمان، گفت: آمار مهاجرت پزشکان، جوسازی نیست.
کد خبر: ۳۱۷۴۹

آمار مهاجرت پزشکان، جوسازی نیست!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جلسه بررسی چالش‌ها و راهکارهای تدبیر مهاجرت نخبگان با تمرکز بر برنامه هفتم توسعه با حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، مسئولان نهادهای علمی و آموزشی، نمایندگان مجلس و جمعی از نخبگان کشور به میزبانی مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

محمد رئیس‌زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در این جلسه با اشاره به افزایش مهاجرت کادر بهداشت و درمان، اظهار داشت: طبق پیش‌بینی مؤسسه جهانی مکنزی، جهان در سال ۲۰۳۰ با کمبود ۱۸ میلیون نیروی بهداشت و درمان روبه‌رو خواهد بود و در همین راستا بسیاری از کشورها سیاست‌های جذب نیروی بهداشت و درمان را در دستور کار خود قرار داده‌اند و فرآیندهای مربوط به آن را تسهیل کرده‌اند.

وی در خصوص وضعیت منابع انسانی حوزه بهداشت و درمان، گفت: در حال حاضر به شدت به نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان نیاز داریم و با توجه به اینکه کیفیت کادر درمان ما به نسبت دنیا در سطح بالاتری قرار دارد، در صورت مهاجرت، جایگزین کردن این افراد، کار سخت و هزینه‌بری است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تصریح کرد: باید چالش مهاجرت پزشکان و متخصصان را بپذیریم و تصور نکنیم که چنین آمارها و اطلاعاتی جوسازی یا دروغ پراکنی است.

وی همچنین تسهیل شرایط کاری پزشکان، عمل به قانون و سیاست‌گذاری‌های کلان و اصلاح فضای رسانه‌ای منفی نسبت به فعالیت پزشکان در جامعه را از جمله راهکارهای لازم برای ماندگاری پزشکان و کادر بهداشت و درمان در کشور دانست./ مهر

برچسب ها: مهاجرت پزشکان سازمان نظام پزشکی محمد رئیس زاده
ارسال نظر
آخرین اخبار