۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
تعداد بازدید: ۲۲۷۶۱۹
حمید حسینی گفت: در چشم انداز تعیین شده باید در سال 1404 به کشور اول منطقه تبدیل شویم. قاعدتا رسیدن به این هدف (ظرفیت صنعت پتروشیمی) مستلزم رشد و توسعه در صنایع مرتبط با نفت، گازو و پتروشیمی است.
کد خبر: ۳۱۷۵۰

باید در سال ۱۴۰۴ به کشور اول منطقه تبدیل شویم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حمید حسینی عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته قرار است که امسال از تمام این ظرفیت استفاده شود. ضمن اینکه در چشم انداز تعیین شده باید در سال ۱۴۰۴ به کشور اول منطقه تبدیل شویم. قاعدتا رسیدن به این هدف( ظرفیت صنعت پتروشیمی) مستلزم رشد و توسعه در صنایع مرتبط با نفت، گازو و پتروشیمی است.

او گفت: با گاز صرفه جویی ناشی از فلرینگ می‌توان بازار بسیاری از کشور‌های همسایه را بدست آورد و مشکلاتی که در تامین خوراک پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها وجود دارد، برطرف کنیم. ضمن اینکه آلایندگی‌های محیط زیستی خود را کاهش دهیم.

حسینی گفت: عربستان با یک فاصله معنادار در صنعت پتروشیمی از ما سبقت گرفته است. این کشور به تولید ۱۶۰ میلیون تن رسیده و به کشور پنجم در صنعت پتروشیمی تبدیل شده است، در حالیکه ما جزء ۵۰ کشور نخست در صنعت پتروشیمی هم نیستیم.

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: اقدامات جدی برای تامین خوراک واحد‌های پتروشیمی و استفاده حداکثری از گاز مایع، نفت صورت گرفته است به طوریکه باید بپذیریم که وابستگی شدید به گاز نقطه ضعف ما در صنعت پتروشیمی است.

/باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها: صنعت پتروشیمی صادرکنندگان نفت
ارسال نظر
آخرین اخبار