۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
تعداد بازدید: ۸۸۹۵۵
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ بیان کرد؛
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حواشی به‌وجود آمده برای برخی از کنسرت‌های موسیقی، بر لزوم احترام به مجوزهای صادرشده از سوی وزارت ارشاد تأکید کرد.
کد خبر: ۳۱۷۶۳

لزوم احترام به مجوز ارشاد برای کنسرت‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال مبنی بر انتشار برخی حواشی منسوب به نحوه برگزاری برخی از کنسرت‌ها توضیح داد: اکثریت علاقه‌مندانی که جهت اجرای زنده گروه هنری مورد نظر خود در سالن‌ها حاضر می‌شوند، هنرشناس و مبرای از حاشیه و حاشیه‌سازی و معتقد و عامل به ضوابط و مقررات قانونی و پرهیز از هنجارشکنی هستند. در مقابل، اکثر هنرمندان ارجمند نیز که با اخذ مجوز قانونی، تازه‌ترین تولیدات هنری خود را پیش چشم مخاطبانشان در اجراهای زنده عرضه می‌کنند از رفتار حاشیه‌ای و هنجارشکنانه پرهیز می‌کنند.

وی تاکید کرد: رعایت حجاب، عفاف و شئونات اسلامی از مواردی است که نظارت بر رعایت آن، در حین صدور مجوز اجرای صحنه‌ای هم به برنامه‌گذاران و هم به سالن‌های برگزاری تاکید شده و هم در بلیط‌های خریداری شده از سوی مخاطبان، رعایت آن الزام و تکلیف شده است. در این چارچوب فعالیت‌های هنری صرفاً در چارچوب قوانین و ضوابط اعلام‌شده مجاز به انجام است و چنانچه از سوی معدودی از گروه‌ها و افراد مورد غفلت قرار گیرد، برابر ضوابط، اقدامات قانونی به عمل خواهد آمد.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره لغو برخی از کنسرت‌های دارای مجوز توسط برخی از نهادها و مجموعه‌ها هم گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان نهاد رسمی صدور مجوز فعالیت‌های فرهنگی و هنری، زمانی اقدام به صدور مجوز می‌کند که هماهنگی لازم با برگزارکنندگان و نهادهای ذی‌ربط در موضوع به عمل آمده است. لذا لازم است چنانچه نهادی ملاحظه‌ای درباره اجرای یک برنامه فرهنگی هنری دارد، آن را پیش از صدور مجوز، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کند تا پس از صدور مجوز و در حین اجرا، شاهد آرامش در اجرای برنامه فرهنگی هنری و بهره‌مندی مخاطبان از برنامه‌ها در فضایی آرام و همچنین احترام به مجوز صادره برای فعالیت قانونی و در چارچوب ضوابط، باشیم./ مهر

برچسب ها: وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی محمد اله یاری فومنی موسیقی
ارسال نظر
آخرین اخبار