۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
تعداد بازدید: ۱۳۰۰۴۷
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من نمایش میدانی «جهان بانو» اثری تاثیرگذار است که بخش‌هایی از آن احساسات مخاطب را برمی‌انگیزاند.
کد خبر: ۳۱۷۶۸

«جهان بانو» احساسات مخاطب را برمی‌انگیزاند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جلال رشیدی کوچی، پس از تماشای نمایش «جهان بانو» بیان کرد: اجرای این نمایش اتفاقی مهم است و تماشای آن برایم غنیمت بود تا با هنری آشنا شوم که ساختاری متفاوت دارد چون با شیوه ای منحصربفرد مفاهیم ارزشمندی را بیان کرده است. تاکنون چنین تجربه‌ای نداشتم و واقعا از تماشای این نمایش لذت بردم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «جهان بانو» تا چه اندازه توانسته است حق مطلب درباره بانوان تاریخ ساز را ادا کند، گفت: به نظر من «جهان بانو» خیلی موثر و تاثیرگذار است و بخش هایی از آن احساسات مخاطب را برمی انگیزاند. اشاره به شخصیت های مهمی مثل حضرت فاطمه (س) و تاکید بر این که زنان معاصر هم به پیروی از الگوهای مطرح، می توانند صاحب جایگاهی والا شوند، یکی از بخش های خوب این اثر هنری است.

وی ضمن تشکر از سازندگان «جهان بانو» عنوان کرد: باید بیش از گذشته شاهد تولید آثار زیبا، فاخر و تاثیرگذار باشیم؛ چرا که با زبان هنر می توان والاترین مفاهیم را منتقل کرد.

جلال رشیدی کوچی تصریح کرد: به همه مردم توصیه می کنم نمایش «جهان بانو» را تماشا کنند؛ چرا که هم داستان و روایت آن مهم است و هم ساختاری جذاب و چشم نواز دارد.

بر اساس این گزارش، «جهان بانو» نمایشی است با محوریت بانوان مطرح و جریان ساز تاریخ که در خلاصه داستان آن آمده است: جهان بانو، جهان بانوان است، بانوان آسمانی، از ازل تا حال. جهان بانو داستانی‌است نه تنها برای زنان، که درباره‌ زنان برای شناخت ایشان...

فهرست عوامل نمایش عبارتند از تهیه کننده: علی اسماعیلی، کارگردان: حسن بزرا، جانشین تهیه: امیرحسین طهرانی، مجری طرح: نادر قنبری ،طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، مدیر تولید: داود طامهری، طراح صدا: عرفان حسن زاده، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی، مجری صدا: علی بیرنگ، مدیر تدارکات: تورج سلیمانی و طراح گریم: هاشم جوری.

نمایش میدانی «جهان بانو» که در چند بخش، سرگذشت زنان شاخص تاریخ را روایت می کند از خلقت آدم آغاز می شود و با ترکیب راوی، نور، موسیقی، هنروران و... گوشه هایی از زندگی زنان مطرح تاریخ را پیش چشم مخاطبان قرار می دهد. در «جهان بانو» به سهم بسزای زنان در پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و ایام کرونا هم اشاره می شود.

این نمایش محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که ساعت ۱۹:۳۰ هر روز با مشارکت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و به همت موسسه سیمای ققنوس در بوستان ولایت تهران روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت رایگان به سایت namaticket.ir مراجعه کنند./ ایرنا

برچسب ها: نمایش میدانی تئاتر احساسات نماینده مجلس شورای اسلامی جلال رشیدی کوچی
ارسال نظر
آخرین اخبار