۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: ۹۵۰۱۳
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: هر ساله ۷ هزار میلیارد تومان به صندوق بیماران خاص تخصیص پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۱۷۹۳

مسائل پیش رو در حوزه دارو/ نیازمند حمایت بیشتر دولت هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، فاطمه محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حال حاضر یکی از مسائل پیش رو در حوزه دارو این است که بر اساس بودجه پیشنهادی کمیسیون بهداشت، حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان کمبود بودجه برای جبران حذف ارز ترجیحی حوزه دارو داریم. این موضوع بیشتر برای بیماران صعب العلاجی مانند مبتلایان به تالاسمی و هموفیلی بوده است.

وی گفت: علی رغم تاسیس صندوق بیماران صعب العلاج، جهت تامین دارو نیازمند حمایت بیشتر دولت و بانک مرکزی هستیم تا تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد تومانی را به تولیدکنندگان صنعت دارو عرضه کرده و میزان پرداختی از جیب مردم کاهش پیدا کند.

محمدبیگی بیان کرد: در حال حاضر ایران تحت تحریم های ناجوانمردانه در حوزه دارویی قرار دارد و با وجود موسسات پژوهشی و شرکت های دانش بنیان حوزه دارو، ۹۷ درصد نیاز دارویی کشور را تامین کرده و تنها سه درصد از داروی مورد نیاز از خارج وارد می شود.

او اضافه کرد: از مجامع بین المللی درخواست داشته ایم تا مانع از اعمال تحریم های غیر انسانی در حوزه دارو و به طور کلی سلامت شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هر سال هفت هزار میلیارد تومان به  صندوق بیماران خاص اختصاص داده می شود تا پرداخت خسارت یا پرداخت مبلغ دارو از این طریق انجام  شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: دارو زنجیره تامین دارو تحریم دارو دولت عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار