۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: ۶۸۴۰۷
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص 1.5 میلیارد دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری خبر داد و گفت‌: قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت تشکیل شده که در آن همه عوامل مؤثر در تهیه دارو و تجهیزات، حضور پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۳۱۸۹۷

اختصاص 1.5 میلیارد دلار ارز ترجیحی به تجهیزات پزشکی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دانشمندان جوان، مؤمن و متخصص ایرانی کارهای جهادی انجام داده‌اند، اظهار کرد: قرارگاهی با نام دارو و تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت تشکیل شده که در آن، همه عوامل مؤثر در تهیه دارو و تجهیزات، حضور پیدا می‌کنند و توافقاتی صورت می‌گیرد که همه ملزم به اجرای آنها هستند.

وی گفت: تهیه دارو و تجهیزات پزشکی یک فعالیت بین سازمانی است یعنی سازمان‌های مختلفی از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد در این فرآیند موثرند و کم کاری هر یک می‌تواند باعث اختلال در تولید و تأمین دارو شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات خوبی در دولت صورت گرفته است؛ به طوری که در سال جاری دارو و تجهیزات پزشکی از معدود کالاهایی هستند که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند و 1.5 میلیارد دلار ارز ترجیحی به این حوزه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ تسنیم

برچسب ها: وزیر بهداشت ارز ترجیحی تجهیزات دارو تجهیزات پزشکی بهرام عین‌اللهی
ارسال نظر
آخرین اخبار