۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
تعداد بازدید: ۱۱۸۵۵۱
محققان یک شرکت تولیدکننده لوازم‌خانگی، دستگاه تصفیه هوایی به نام Wetie PM ۲.۵ را ساخته است که قابلیت حمل دارد و راه‌حلی نوآورانه برای کسانی است که می‌خواهند هوای تمیز را در هر زمان و هر مکانی تنفس کنند.
کد خبر: ۳۲۰۸۴

ساخت دستگاهی جدید برای تنفس هوای تمیز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بر اثر نتیجه آتش‌سوزی‌های جنگلی که در مناطق مختلفی روی می‌دهد و همچنین سایر آلاینده‌های جوی که با روند روبه‌رشدی افزایش می‌یابند، سطح آلودگی هوا در اکثر کشورها به سطوح خطرناک و ناسالم رسیده است. برای مبارزه با این آلاینده‌های مضر در خانه یا محل کار، این دستگاه تصفیه هوا با فناوری پیشرفته صافی HEPA که به طور مؤثر ذرات معلق در هوا را جذب می‌کند ساخته شده است .

این دستگاه قادر است ۹۹٫۹۷ درصد از تمام ذرات کوچک به‌اندازه ۰٫۳ میکرون از جمله گردوغبار، گرده، و حتی شوره حیوانات خانگی را جذب کند و با استفاده از این تصفیه‌کننده هوا، در نهایت می‌توان با عطسه و علائم آلرژی خداحافظی کرد و بهتر از آن، قیمت ارزان این دستگاه است که هزینه‌ای معادل ۱۲۹٫۹۹ دلار دارد.

این دستگاه که با یک حسگر داخلی کیفیت هوا ساخته شده است، می‌تواند تغییرات کیفیت هوا را تشخیص داده و به آن پاسخ دهد و می‌تواند به طور خودکار سرعت فن خود را تنظیم کند تا فیلتراسیون بهینه را ارائه دهد، هنگامی که کیفیت هوا ضعیف باشد، قدرت فیلتراسیون خود را افزایش می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که آلاینده‌های مضر از هوا به‌سرعت و کارآمد حذف می‌شوند.

این دستگاه جمع‌وجور و قابل‌حمل تنها ۳۵۷ گرم وزن دارد و در صورت نیاز به‌راحتی می‌توان آن را از اتاقی به اتاق دیگر منتقل کرد. با قابلیت پاک‌سازی فضایی تا ۱۱۰ مترمربع، کار با آن نیز فوق‌العاده آسان است، چراکه دارای کنترل‌های لمسی ساده است که به کاربر امکان می‌دهد تنظیمات را تغییر داده و کیفیت هوا را به‌راحتی کنترل کند.

این دستگاه همچنین مجهز به قفل ایمنی برای جلوگیری از روشن‌کردن تصادفی آن توسط کودکان است. بعلاوه، نشانگر تعویض صافی به کاربر امکان می‌دهد از زمان صافی جدید مطلع شود و اطمینان حاصل کند که همیشه بهترین کیفیت هوای ممکن را دارد.

به گفته شرکت سازنده، این تصفیه‌کننده هوا با درنظرگرفتن بهره‌وری انرژی طراحی شده است، به‌طوری‌که مصرف کم‌انرژی آن حتی اگر آن را به طور مداوم برای ساعت‌ها استفاده کنید، مقدار قابل‌توجهی به‌صورت حساب‌های انرژی کاربر اضافه نمی‌کند. این موضوع باعث می‌شود که این دستگاه برای کسانی که به دنبال کاهش کربن بوده و درعین‌حال از هوای تمیز و سالم لذت می‌برند، گزینه ایده‌آلی باشد./ صدا و سیما

برچسب ها: نوآوری نوآوری وفناوری محققان ایرانی
ارسال نظر
آخرین اخبار