۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
تعداد بازدید: ۱۸۵۰۳۷
علیرضا سلیمی با بیان اینکه قدرت دفاعی و بازدارندگی برای کشور‌ها دارای اهمیت است، زیرا این مولفه بر قدرت چانه زنی و دیپلماسی در عرصه بین الملل تاثیر مستقیمی دارد، ادامه داد: امروزه ایران توانسته با تکیه بر توانمندی دفاعی و نظامی خودش، موازنه قدرت را دستخوش تغییر قرار دهد و اثرگذار باشد.
کد خبر: ۳۲۱۳۹

ایران توانسته با تکیه بر توانمندی دفاعی و نظامی خود، موازنه قدرت در جهان را تغییر قرار دهد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا سلیمی در رابطه با الحاق ناوشکن جدید دماوند به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، گفت: همگان می‌دانند ناوشکن دماوند تمام ایرانی است و توسط دانشمندان جوان و نخبه کشورمان طراحی و ساخته شد لذا پیوستن این ناوشکن به یگان رزمی - دریایی کشورمان نشان دهنده دستیابی ایران به فناوری‌های نوین نظامی و دفاعی است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سامانه‌های جدید راداری و موشکی در این ناوشکن و همچنین سامانه‌های رانش و تسلیحاتی از ویژگی‌های ناوشکن دماوند است، اظهار کرد: در واقع این موضوع بیانگر دستیابی به خودکفایی و عدم وابستگی به تجهیزات خارجی است که امری مهم و قابل تامل محسوب می‌شود. همچنین نباید فراموش کرد این مسئله بر نقش پررنگ شرکت‌های دانش بنیان در راستای عبور از تحریم‌ها تاکید دارد، زیرا پژوهشگاه‌های مختلفی در این حوزه فعال هستند.

وی با بیان اینکه قدرت دفاعی و بازدارندگی برای کشور‌ها دارای اهمیت است، زیرا این مولفه بر قدرت چانه زنی و دیپلماسی در عرصه بین الملل تاثیر مستقیمی دارد، ادامه داد: بنابراین می‌توان اذعان کرد امروزه ایران توانسته با تکیه بر توانمندی دفاعی و نظامی خودش، موازنه قدرت را دستخوش تغییر قرار دهد و اثرگذار باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید گفت تامین امنیت اقتصاد کشورمان در عمق دریا‌ها از دیگر مسائل مهمی است که نباید از آن غافل شد و امروزه با تجهیزات بروز نیروی دریایی ارتش و سایر نیرو‌های مسلح، توانسته ایم این هدف را محقق کنیم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد که الحاق ناوشکن‌های جدید مانند دماوند به ناوگان نیروی دریایی ارتش، به دشمنان نشان می‌دهد در صورت انجام هر نوع اقدام احتمالی با پاسخ قاطع مواجه خواهند شد. 

/باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها: ناوشکن دماوند نیروی دریایی ارتش
ارسال نظر
آخرین اخبار