۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
تعداد بازدید: ۸۸۰۲۷
کاظم شافعی گفت: دیدار و رایزنی مقامات سیاسی ایران و صربستان در روند رو به رشد همکاری‌های فیمابین حائز اهمیت است.
کد خبر: ۳۲۱۵۳

ایران و صربستان از ظرفیت‌های مناسبی برای گسترش همکاری‌های فیمابین برخوردارند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دراگان تودوروویچ سفیر جمهوری صربستان در تهران، صبح امروز  با کاظم شافعی مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

شافعی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دوکشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران و صربستان از ظرفیت‌های مناسبی برای تعمیق و گسترش همکاری‌های فیمابین برخوردارند و در این زمینه، تبادل هیأت‌های پارلمانی نقش سازنده‎‌ای در راستای تحقق اهداف مشترک دارد.

مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در ادامه، با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های سیاسی دو کشور، بر نقش مهم و تاثیرگذار صربستان در شرق اروپا و منطقه بالکان و جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه، اشاره کرد و افزود: ایران همواره خواهان حفظ صلح، ثبات و امنیت در این منطقه مهم و استراتژیک است.

شافعی در ادامه، با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس مجلس ملی جمهوری صربستان به کشورمان، دیدار و رایزنی مقامات سیاسی دو کشور را در روند رو به رشد همکاری‌های فیمابین حائز اهمیت دانست.

سفیر صربستان در تهران: توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران برای صربستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

دراگان تودوروویچ سفیر صربستان در تهران نیز در این دیدار، به ارتقاء سطح مناسبات دوکشور اشاره کرد و گفت: برای صربستان توسعه و تقویت همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: پارلمان صربستان همواره در سیاست خارجی خود همسو با مجلس شورای اسلامی و علاقه‌مند به توسعه همه جانبه مناسبات با ایران است و در این راستا، از تبادل هیات‌های پارلمانی بین دو کشور استقبال می‌کند.

سفیر صربستان در ادامه، با اشاره به افزایش حجم تعاملات تجاری دو کشور طی سال‌های اخیر، افزایش سطح مراودات پارلمانی را گام مثبتی در جهت توسعه و تقویت روابط فیمابین به ویژه در زمینه اقتصادی برشمرد. 

/باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها: ایران و صربستان سیاست خارجه
ارسال نظر
آخرین اخبار