۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۱۱۳۳۷۱
صبح دیروز همزمان با عید غدیر خم اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران در بوستان ولایت افتتاح شد.
کد خبر: ۳۲۱۹۸

افتتاح پایگاه اورژانس هوایی استان تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جعفر میعادفر رییس اورژانس کشور صبح دیروز در حاشیه افتتاح این پایگاه هوایی که با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت، با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ۵۲ پایگاه امدادهوایی داریم که تنها  ۸ پایگاه به صورت تخصصی برای فوریت پزشکی و  مخصوص اورژانس هستند، گفت: مابقی بالگردها برای سایر نهادها است که در صورت نیاز از توان آنها استفاده می‌شود.

مکاتبه با مجلس و دولت برای تأمین اعتبار خرید۶۰۰ آمبولانس

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا تجهیزات تخصصی‌تر شود، در مورد فرسودگی ناوگان زمینی اورژانس، اظهار کرد: در حال حاضر اولین مناقصه برای خرید۶۰۰ آمبولانس انجام شده؛ اما مشکل ارز پیدا کردیم و برای اختصاص ۳۵ میلیون دلار با دولت مکاتبه کردیم که لازم است مجلس و دولت اعتبار مناسب در این حوزه را اختصاص دهند.

میعادفر در مورد کمبود نیروهای اورژانس نیز با بیان اینکه ۱۵ هزار نیرو کم داریم که برای جذب ۳۵۴۰ نفر از نیروها برای اورژانس اقدامات لازم انجام شده، گفت: در حال حاضر با کسر تعداد نیروهایی که جذب خواهند شد باید بگویم که ۱۱ هزار نفر نیرو کم داریم.

استفاده از از مدیکوپتر در پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران

وی در مورد افتتاح اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران با تأکید بر اینکه در این پایگاه با توجه به شرایط تهران از مدیکوپتر در اورژانس تهران استفاده کردیم؛ چراکه کوچکتر است و امکان نشستن در شرایط خاص را دارد، اظهار کرد: در این پایگاه کل تعمیرات بالگردها انجام خواهد شد و در آینده سیستم مانیتورینگ ۵۲ مرکز  اورژانش هوایی به این پایگاه متصل می‌شود.

به گزارش ایسنا، این پایگاه هوایی در بوستان ولایت تهران مجاورت ساختمان اورژانس پایتخت جانمایی شده که شرکت هلی کوپتری «آوا سلامت» وابسته به (هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران)، تأمین کرده است.

انتهای پیام/ تسنیم

برچسب ها: اورژانس کشور اورژانس هوایی اورژانس جعفر میعادفر استان تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار