۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
تعداد بازدید: ۱۲۸۸۱۱
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با حضور در محل برگزاری نخستین جشنواره فیلم حوا به ارائه توضیحاتی درباره بازنمایی تصویر زن در سینمای ایران پرداخت.
کد خبر: ۳۲۳۴۸

«زنان»‌ را مطابق با واقعیت جامعه در سینما تصویر کنیم

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه حضور در محل برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» درباره اهمیت نقش سینما در بازنمایی تصویر زن و خانواده گفت: با توجه به نیازی که ما امروز در جامعه داریم و در جهان هم با مسئله حفظ خانواده و لزوم توجه به پایداری و صمیمیت خانواده مواجه هستیم، یکی از ابزارهای مهمی که می‌تواند در راستای کمک به استحکام خانواده موثر باشد، ابزار «هنر» است. در میان هنرها هم فیلم و سینما تأثیرگذاری عمده‌ای دارند.

وی افزود: همان‌گونه که بخشی از هم‌پاشیدگی‌ها و تزلزل‌های موجود در برخی خانواده‌ها از همین مسیر رخ داده است، ما وظیفه داریم از هنر پشتیبانی کنیم. باید از هرآنچه که می‌تواند بر فرزندان ما تأثیرگذار باشد و هویت آن‌ها را حفظ کند، حمایت کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درباره تصویری که سینمای ایران تا به امروز از زن ایرانی ارائه کرده است هم گفت: معتقدم با تمام زحمت‌هایی که در این مسیر کشیده شده است، چهره حقیقی یک زن و حرکت، جوشش و محبتی که یک زن می‌تواند در متن یک خانواده به‌وجود بیاورد را هنوز نتوانسته‌ایم به‌درستی به تصویر درآوریم. خیلی وقت‌ها حتی شاهد چهره‌ای نامناسب و غیرکامل از یک زن در فیلم‌های سینمایی بوده‌ایم. وظیفه ما این است که زن را به‌عنوان محور، اساس و ستون یک خانواده، همان‌گونه که در واقعیت جامعه ایرانی وجود دارد به تصویر درآوریم.

خزعلی بیان کرد: همانگونه که پیش‌تر هم شاهد نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس و دیگر برهه‌های حساس و بحرانی هم بوده‌ایم. زنان همواره با مقاومت، ایستادگی و مهر و محبت خود توانسته‌اند در مرحله اول کانون خانواده خود و در مرحله بعد کشور را حفظ کنند. ما وظیفه داریم این تصویر را در سینما منعکس کنیم و هنوز راهی طولانی برای رسیدن به این هدف در پیش داریم.

انتهای پیام/ تسنیم

 
برچسب ها: انسیه خزعلی زنان جایگاه زنان سینما
ارسال نظر
آخرین اخبار