۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
تعداد بازدید: ۸۰۱۲۳
مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران گفت: براساس آمار و اطلاعات، سال گذشته حدود یک‌میلیون کارگر جدید تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفتند و تا سال ۱۴۰۳ این رقم باید به حدود ۳ میلیون کارگر افزایش یابد.
کد خبر: ۳۲۳۸۴

الزامی بودن بیمه کارگران فاقد بیمه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،  بیمه و پوشش بیمه‌ای یکی ازمسائل حائز اهمیت در زندگی کارگران است که ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد. چرا که سلامت روان یک کارگر زمینه را برای بهره‌وری بهتر در محیط کار فراهم می‌کند. درحال‌حاضر حدود ۱۴میلیون کارگر در کشور وجود دارد که بخشی از آنها بیمه ندارند.

هادی بهداد، مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته حدود یک‌میلیون کارگر جدید تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفتند.

 وی بیان کرد: براساس آمار و اطلاعات، سال گذشته حدود یک‌میلیون کارگر جدید تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفتند و تا سال ۱۴۰۳این رقم باید به حدود ۳میلیون کارگر افزایش یابد.

بهداد در تشریح راه‌اندازی سامانه دیده‌بان سلامت گفت: این سامانه با هدف یکپارچه‌سازی فرآیند شناسایی، تأسیس و راه‌اندازی شبکه‌های بهداشتی در درون بنگاه‌های اقتصادی اعم از ایستگاه بهگر، خانه بهداشت کارگری و مراکز بهداشت کار راه‌اندازی می‌شود.

وی درباره مزایای راه‌اندازی این سامانه گفت: شناسایی فرآیندها، بررسی و رفع ایرادات فرآیندها، اخذ آسان آمار و اطلاعات، امکان نظارت و رتبه‌بندی، ثبت و ضبط کلیه خدمات(آموزش، معاینات ادواری، مشاوره‌های روانشناسی) و... از جمله مزایای این طرح است که در آینده نیز پرونده سلامت الکترونیک کارگران و بنگاه‌های اقتصادی نیز به آن افزوده خواهد شد.

بهداد، همچنین از احصا و تدوین سند راهبردی این اداره‌کل خبر داد و اظهارکرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقای سلامت روان در جامعه کار و تولید و ارتقای خدمات کیفی در جامعه کار و تولید از جمله این راهبردهاست که از طریق توسعه همگانی مراقبت‌های بهداشتی، نظام ارجاع مراقبت‌های اجتماعی و متناسب‌سازی خدمات اجتماعی اجرایی خواهند شد.

مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت کار با بیان این‌که حدود ۱۴میلیون نفر کارگر در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: یک‌میلیون و ۹۰۰هزار بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین اجتماعی اضافه شدند که همه این‌ها به خدمات اجتماعی سلامت نیاز دارند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار، در کل کشور نزدیک به ۳۱هزار بنگاه بالای ۵۰نفر وجود دارد که خدماتی، تولیدی و صنعتی هستند؛ بنابراین باید پوشش خدمات اجتماعی و سلامت این بنگاه‌ها تقویت شود.

بهداد با بیان این‌که شبکه ارائه خدمات سلامت در بنگاه‌های اقتصادی دارای حدود ۱۰هزار مرکز اعم از خانه‌های بهداشت، ایستگاه‌های بهگر و مراکز بهداشت است، تصریح کرد: طبق آمار، حدود ۸۰درصد کارگران در بنگاه‌های ۱۰تا ۵۰نفره فعالیت می‌کنند که خدمات اجتماعی در این بنگاه‌ها باید توسعه یابد.

مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت کار افزود: سال گذشته ۵۰۰درصد آموزش‌های همگانی و حدود ۳۰۰درصد تأسیس خانه‌های بهداشت افزایش یافت./تسنیم

برچسب ها: بیمه #کارگران بیمه کارگران بیمه سلامت #وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
ارسال نظر
آخرین اخبار