۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
تعداد بازدید: ۱۵۷۹۹۱
کارگردان فیلم کوتاه «مرگ پروانه» گفت: کارگردان‌های زن در به تصویر کشیدن مسائل زنان موفق‌ترند.
کد خبر: ۳۲۴۲۲

کارگردانان زن در به تصویر کشیدن مسائل زنان موفق‌ترند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سیدمحمدحسین حسینی اظهار داشت: داستان فیلم مرگ یک پروانه حول محور یک خانواده است اما به بخشی می‌پردازد که بخش زندگی زناشویی است. فیلم به اینکه چقدر پیش‌فرض‌ها می‌تواند در زندگی تاثیرگذار باشد پرداخته است.

وی افزود: در چند سال اخیر در مورد کم‌تحملی و کم‌صبری زوج‌ها نسبت به یکدیگر خیلی درگیر بودم و چون رشته تحصیلی‌ام حقوق بود خیلی از پرونده‌های طلاق که به من معرفی می‌شد همیشه نظرم این بود که می‌شود با صبر و تحمل و حتی با روانکاوی و روانشناسی مشکلات را حل کرد و تصمیم‌گیری نادرست به زیان خیلی از خانواده‌ها تمام می‌شود.

حسینی با اشاره به این که مرگ یک پروانه دومین فیلم کوتاه او پس از نقمه است که به موضوع زن با محور عذاب وجدان می‌پرداخت گفت: قطعا دغدغه ذهنی من زنان و خانواده بوده است. متاسفانه در سینمای ایران خیلی کم‌رنگ دارد اتفاق می‌افتد.

اگر زنی در یک فیلم نباشد اسمی از او حتما در آن است

وی اظهار داشت: اگر زنی در یک فیلم نباشد اسمی از او حتما در آن است. باید باشد که حس فیلم به مخاطب انتقال داده شود.

این کارگردان سینما درباره کارگردان‌های زن در سینمای ایران هم خاطرنشان کرد: فیلمساز همیشه تلاش خود را می‌کند که بتواند فیلم خوب در مورد خانواده و زنان بسازد اما این به تصمیم گیری مدیران بستگی دارد که چقدر بخواهند از این ماجرا حمایت کنند و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

حسینی گفت: ما کارگردان‌های کوتاه‌ساز زن خوبی داریم که در محوریت مسائل زنان فیلم تولید می‌کنند و در این میان کارگردان‌های زن حس و حال و جنسیت خود را به تصویر می‌کشند اما در به تصویر کشیدن این مسائل، خانم‌ها موفق‌تر از ما خواهند بود.

وی اظهار داشت: ما می‌توانیم به یکدیگر کمک کنیم، اما این وظیفه مدیران است.

او درباره فیلم بعدی خود هم گفت: فیلم بعدی که ساخته‌ام به نام کلاویه که در باشگاه فیلم سوره تولید شده در مورد خانواده است که نقش اصلی آن را دختربچه‌ای ۶ ساله و خواهر ۲۶ ساله اش بازی می‌کنند که حول محور یک پدر می گذرد که تلاش می‌کنند بیماری خود را خیلی راحت‌تر پشت سر بگذارد./ ایرنا

برچسب ها: کارگردان سینما زنان جایگاه زنان فیلم سینمایی فیلم کوتاه
ارسال نظر
آخرین اخبار